Jag har då bara upplevt positiva fördelar som t.e.x att fordon blir mer lättstartade av iridiumstift då jag monterat dessa på skoter och mc. Driftstörningar på högvarviga fordon som t.e.x 440 skotrar och 250 4-t enduro kan helt eller delvis försvinna genom bara stiftbyte.
Dom kräver lägre urladdningsenergi för att fungera och då behövs inte lika högt startvarv för att gnista ska bildas.
Dessa stift skonar dessutom statorn till skotrar med dåligt konstruerad sådan som t.e.x rotax med ducati-stator och artic zr
Att något fordon skulle bli mer svårstartad tyckte jag lät konstigt?
Kört på dom denna vinter. 0,6 mm skulle avståndet vara enl lärda. Funkar bra men svårt att jämföra eftersom jag bytte inför säsongen samtidigt som jag fick skotern variatorkittad & V-force3.
Man kanske skulle haft prova ett par och se om det fungerar, enligt orginal NGK BR9ES ska måttet vara 0.45mm så finns det någon chans ivärlden att det skulle ta i om man använder iridium stiften som är 0.6mm då?
Man kanske skulle haft prova ett par och se om det fungerar, enligt orginal NGK BR9ES ska måttet vara 0.45mm så finns det någon chans ivärlden att det skulle ta i om man använder iridium stiften som är 0.6mm då?