Ni som hade g-type

MaxPower

Välkänd medlem
1 jan 2000
734
0
16
Umeå Sverige
lynxmodellen!
fick ett par bilder på styrhöjare som ni hade gjort med hittar inte bilderna!
ska tillverka en sådan nu och skulle gärna vilja ha ett par bilder! gärna ett mått på en lagom hög platta så orginal vajrarna räcker!
vill gärna kunna stå och köra men händerna på handtagen utan att behöva puta med röven! är 1,85 lång

antic

Välkänd medlem
1 jan 2000
616
0
16
Luleå Sverige
norrland.legonet.org
[Uppdaterat: Senast editerat den 23-Jan-03 kl 11:26 PM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 23-Jan-03 kl 11:24 PM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 23-Jan-03 kl 11:12 PM (CET)]antic.dyndns.org/~antic/skoter/rave/styrhojare.jpg

Styrhöjare. Stålplåt, 120x75, 5 mm.

Det är i mesta laget faktiskt. Det är knappt så att kablarna räcker, drog om det som gick och har dem ganska sträckta. Höjning av styret cirka 70 mm. Det funkar mycket bra, är ca: ~1.90. Det håller än och jag hänger rätt mycket i styret, aluminium skulle behövas nån annan konstruktion än en rak platta om den inte är ganska tjock. 5 mm funkade då absolut inte :)

Det är strax under 4 cm mellan bulthålen i originalfästet för styret. En möjlig lösning är att göra en plåt med 6 st hål och flytta upp bara ett pinnhål så att säga.

MaxPower

Välkänd medlem
1 jan 2000
734
0
16
Umeå Sverige
du tror att det räcker?
huvudsaken att jag kan stå och köra utan problem! är rätt skönt när lederna börjar blir riktigt guppiga!

T

tim

ids inte logga in..

vadå mer plast och kablar? funkar det inte bra som du har? räcker inte vajern ändå?
hur ska jag göra det för att få bästa resultat!

J

Johan Larsson

Jag höde bara 1" på min mxz -98 (är 1,90m)
och det är ganska perfekt när man ska sitta å köra skönt oxå..möjligtvis att man skulle ha 2" om man står mer..

---------------------
Snöfordon:Mxzx440 -98

Perrrr

Välkänd medlem
1 jan 2000
376
0
16
38
Umeå Sverige
Jag höjde mitt styre på samma sätt som antic tror jag höjde med ca 80mm men så värst mycket mer gick inte utan att ändra på vajrar och bromsslangen. det var nån av vajrarna som började strama runt styret då man vred på det annars. Men gör en sån där höjjning du också ta runt 4-5mm plåt så håller det. Du kan ju ta lös styret först och prova lyft så ser du ju hur mycket det går.
/Pär

MaxPower

Välkänd medlem
1 jan 2000
734
0
16
Umeå Sverige
jo ska göra det! tack ska ni ha för hjälpen!
blir nog som en ny skoter!

blir så irriterad när slår knäet i styret när man svänger =D