Njurunda – Matfors

swedetrail

Aktiv medlem
31 mar 2009
88
0
6
Sundsvall
Tänkte mig till matfors till helgen och funderar över smidigaste vägen, kivan-långsjön-vikarn är den vägen lämplig/uppkörd eller är det för blött på vikarn?

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
Om du inte stannar på Vikarn så är det inga probelm. Dom andra sjöarna är bättre...men ska nog inte stanna och fika på dom heller.

swedetrail

Aktiv medlem
31 mar 2009
88
0
6
Sundsvall
Tackar nä fika på sjöarna är nog ingen hit, får hålla skojmätaren över 10000 då:)

Jo jag såg att någon vänlig själ hade borrat, har tyvärr varit lite tyst på klubbens sida så man kollar inte där särskilt ofta.

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
tänkte kanske köra stöde-nedansjö-matfors-njurunda 23/1
nån som vet hur långt det är.
måste man åka leden över Vikarn-Långsjön-Bodtjärn?

dom blåa strecken på skoterledskartan som är "Planerade skoterleder" är de leder som inte sladdas?
inte för att det är nå problem att åka osladdade leder men undrar bara vad de är.

Beasten

Välkänd medlem
26 feb 2007
1.012
0
16
NJURUNDA
Dom blåa strecken sladdas lika mycket som dom röda...dvs. inte alls. man måste inte åka över dom sjöarna...går att vika av i matfors/lucksta och åka söder ut och sen svänga av ut mot kusten...men blir längre..och till den 23 så borde inte sjöarna vara nåt problem....har ju varit kallt länge nu.

X-lon

Medlem
20 jan 2009
32
0
1
Sundsvall
Jag åkte Stöde till Skatan (njurunda) ifjol då tror jag att det blev ungefär 7mil. Det är bra precis lika långt som att åka bil.

Tronic

Välkänd medlem
11 aug 2007
358
0
16
Sundsvall
Dom blåa strecken sladdas lika mycket som dom röda...dvs. inte alls. man måste inte åka över dom sjöarna...går att vika av i matfors/lucksta och åka söder ut och sen svänga av ut mot kusten...men blir längre..och till den 23 så borde inte sjöarna vara nåt problem....har ju varit kallt länge nu.
Såg 2 skotrar med sladdar tillkopplade häromkvällen. Synvilla?

Ska förövrigt betala medlemsavgiften nu. Fick en avi med posten för någon dag sedan. ;)

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
Jag åkte Stöde till Skatan (njurunda) ifjol då tror jag att det blev ungefär 7mil. Det är bra precis lika långt som att åka bil.
okej, var de raka spåret dit eller?
brukar ju lätt bli så att man får lägga till 2 mil mattspinn å 3 lek :becky:

nån här som vet om det skulle vara nån visning på rushen 23/1?

X-lon

Medlem
20 jan 2009
32
0
1
Sundsvall
Nä det va nog bara raka spåret. Jag har för mej att jag körde fel någonstans men jag är lite osäker på om inte det var nere i skatan. Det gick iallafall fortare än jag hade trott.