no slip vill ej stämma!

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
jag har nyss inhandlat ett par no slip hjul 8t 2,52 delning, och nu när jag pressat på dom med pilarna åt samma håll så diffar de 5mm mellan hjulen, dom är vriden ifrån varandra 5mm allså.... vad gör jag? dom går ju ner i mattan utan problem. men bara ena hjulet som får kontakt.

mvh Beckvall

bunken

Välkänd medlem
27 jan 2011
1.129
1
38
Moliden Ö-vik
En kompis hadde samma problem. Spela ingen roll hur han vred å vände dom så passade det inte. Han provade att köra men det kugga över. Men han fick nya av firman han köpt dom.

beckvall

Välkänd medlem
4 maj 2010
778
0
16
sundsvall
ja de är ju hålet i hjulet som är fel fräst, jo jag får väl göra det! känns dock drygt att man aldrig kan få rätt första gången...

Doo

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.350
1
38
brukar inte pilarna ska peka innåt på båda alltså åt olika håll eller är det så du har satt dem?

adv800

Aktiv medlem
13 sept 2013
94
2
8
Skellefteå
Ser att denna tråd inte är så färsk, men de är TOK-viktigt att man pressar på båda hjulen från samma håll, från den snälla sidan som ej har splaines.
Pressar man tex de ena från splaines-sidan är de lätt hänt att de "skär lite" och blir snett..
Kolla också att urfräsningarna på tex BRP-kuggarna för mattskoningarna är utåt.
(vis av egen erfarenhet tyvärr, andra gången gick de jättebra, med nytt hjul alltså )
-Någon som är i behov at ett snepresat hjul ? ; ) 2,86 9T för 27mm 6-kantaxel