Non-slip drivhjul

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
Hej, jag har en IQ 600 HO CFI-07, och tidigare ägare har satt dit non-slip drivhjul och 44 mm matta.

Då över till själva problemet. När jag kör över en ojämnhet/gupp så är det något som tar i och skapar ett "missljud", misstänker att det är kammarna som tar i främre delen av tunneln eller nått?:hmmmm2: Det låter knappt när man kör fort, men med långsam hastighet så låter det betydligt mer. Så, vad gör man för att få bort detta missljud, om det nu går att få bort? Stämmer min misstanke om att det är kammarna som tar, pga kombinationen av drivhjul och matta?

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Hört nått om att boggie skenorna kan ta i själva nonslip drivhjulen vid gupp?

Kanske bara ta ner piggarna några millimeter så är problemet borta?

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.503
402
83
Malå/Adak
Skenorna ska kapas en hel del när no-slip monteras på Polaris. Många kapar ända bak till axeln som balataremmarna sitter på.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Man ska bara kapa så mycket så att det precis slutar ta i + nån millimeter extra då du ser att de inte tar i.

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.503
402
83
Malå/Adak
Finns "anti stab kit" att köpa och den händige kan säkerligen göra ett själv. Snidar man däremot till plastklossen som sitter längst fram på slideskenorna så den passar även efter skenkapning så har jag då inte hört om nån som lyckats få ut skenorna genom mattan.

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
Det var det jag tänkte prova, dvs "snida till" plasten där och se om det räcker.

Fritiof Konkas

Välkänd medlem
21 dec 2009
884
0
16
32
Åre
Tänkte låna tråden lite och fråga, möjligen en ganska knasig fråga!

Ska köpa non-slip och undrar om man MÅSTE ha två drivhjul? Eftersom min vakkumfyllda plånbok inte tillåter mer än ett!