nu blir jag smått förbannad!!!!!!

Knallis

Medlem
13 nov 2006
36
0
1
luleå
Hej alla glada. Som ni alla vet så hade vi sportlov för några veckor sen, och det firade jag med att köra mycket skoter under lovet:p :eek:
men det som gjorde mig riktigt ***** sur är att när jag kör på skoterleden(det gick ett skidspår en bit bort) i kanske 50km och ser att det kommer en skidåkare(?) på leden,okey tänkte jag det är lungt så då stannade jag på leden och gick ut åt höger för att släppa förbi skidåkaren. Men gissa vad skidåkaren gör, jo hon åker förbi mig och ger mig LÅNGFINGRET och börjar skrika en massa saker:eek:

fy FAN för skidåkare som TROR att DOM ÄGER SKOTERLEDEN!!!!!!!!!!!

*morr*
 

gu77a

Välkänd medlem
15 dec 2006
212
0
16
kalix
har hänt masser av gnger för mej alltså de är en skoterled och inge skidspår skidspåret vet ja är bara 2m från skoterleden men likförbannat så åker dom på skoterleden å blir förbannade å skriker å visar fingret när man kör förbi. man har lust att bara köra på skidspåret å köra sönder det men då förstör man ju för alla andra.
 

Mordecaien

Välkänd medlem
28 jan 2006
376
0
16
Kramfors
har hänt masser av gnger för mej alltså de är en skoterled och inge skidspår skidspåret vet ja är bara 2m från skoterleden men likförbannat så åker dom på skoterleden å blir förbannade å skriker å visar fingret när man kör förbi. man har lust att bara köra på skidspåret å köra sönder det men då förstör man ju för alla andra.
Enklare att stanna och bära dom till skidspåret.
 

elBjurro

Aktiv medlem
4 feb 2006
54
0
1
enklast är väl att stanna å ge dom en käftsmäll?
räcker nån fingret till dig på stan, så reagerar man väl minst med att fråga vafan problemet är.
 

GLS

Välkänd medlem
13 dec 2005
572
0
16
Äh, lika bra att ta det lite soft, stoppa henne och säg med vänlig stämma " Hejsan snygging, du vet väl att det är en skoterled du åker på? Ha en bra dag!"
 

Kvirre

Välkänd medlem
21 jul 2006
137
0
16
33
Boden, Sweden, Sweden
Var en sväng med min morsa, och körde skoter på ett skoter spår så kommer det 2st skid åkare en kvinna och ett barn, då kommer vi med skotern, JAHAPP dom står kvar mitt i spåret, då kör vi på sidan av det, då börjar hon gapa som ett syk, morsan fick fan damp och sa vänd skotern, for ditt sen tog morsan ett stor snack :) hon sa bla Det är ett skoterspår du åker på. ifall det inte skulle varit skotrar som kört upp det, så skulle du få plummsa i kramsnön. hon vart stum :)
 

StarTrak

Välkänd medlem
7 jan 2006
934
0
16
Kiruna
Asså det är ju otroligt vad vissa är dumma...kan ju knappast bli dummare. Vad f*n förväntar dom sig? ett skoterspår utan skotrar?!?! Man börjar ju fundera på vad det är för folk som åker skidor och beter sig så där..speciellt när man dessutom saktar ner och kör åt sidan när man passerar dom
 

sn1rpex

Medlem
9 mar 2007
26
0
1
råneå
hehe jag brukar sällan hålla av när de kommer o åker skidor på spåret så länge de inte står "gemensam led med en gubbe o en skoter på" på skylten så har jag företräde så då får de allt häva sig ur vägen ^^
 

gu77a

Välkänd medlem
15 dec 2006
212
0
16
kalix
Enklare att stanna och bära dom till skidspåret.
haha fick ta och skratta där xD men de är sant, jag vet då inget annat sätt att få dom å börja åka på skidspåret...... vart stannad av en skidrare idag han stod å svor å spottade men jag skrattade å sa att om han nu inte är blind eller allment dum!, DET HÄR ÄR EN SKOTERLED ,han vart ganska snopen:D. men han var ju på skoterspåret å stannade mej för att jag puttrade förbi i 30,40 :rolleyes:
 

Mordecaien

Välkänd medlem
28 jan 2006
376
0
16
Kramfors
hehe jag brukar sällan hålla av när de kommer o åker skidor på spåret så länge de inte står "gemensam led med en gubbe o en skoter på" på skylten så har jag företräde så då får de allt häva sig ur vägen ^^
Fel, skoterföraren måste ALLTID lämna företräde. Jävligt dåligt med tanke på att det är vi som skapar och sköter spåren, men så är det.
 

eritor

Välkänd medlem
17 aug 2004
208
2
16
40
Pajala
Kan hålla med om att skidåkare är korkade som börjar gorma om att de åker skotrar på leden... Kan liksom inte förstå hur dum man får bli, om de är ungefär 3354158485464 skotrar som kört där tidigare kanske man borde ana att de möjligtvis kan vara en led man befinner sig på!

MEN, de verkar vara många skoteråkare som tror att de, på "skoterleder", endast är skotrar som får vistas på dessa leder, tyvärr är så inte fallet, en skoterled är nämligen en allmänn led öppen för alla, så vi som skoteråkare måste hålla åt sidan för både fotfolk och skidåkare. Så ligger de till i fallet med "skoterleder"

Så kom ihåg, de är en allmänn led öppen för alla, inte endast skoterfolket, så vid en eventuell olycka mellan tex. en skidåkare och en skoter så räkna med att skoterföraren får bära ansvar då skoterföraren alltid måste lämna företräde... Med andra ord, precis som med bilar och fotgängare!

Att de sen är folk som ens våga sig ut på en skoterled under vintertid förstår jag inte, skulle själv aldrig våga varesig promenera eller åka skidor efter en skoterled då jag mycke väl vet hur folk far fram efter leder.
 

PatrickS1

Semi PRO sledder
5 okt 2006
31
0
0
Västernorrland
hem.bredband.net
Tror inte den här killen tycker det är så skoj... http://www.nsd.se/artikel.aspx?artid=49302&arkiv=False
Kvinnan menar du ;)

Har ni följt med i debatten i Jämtland? Där har/hade skoterklubben slutat att sladda lederna eftersom att de blev helt massakrerade av enduroförare... Som tydligen enligt lagar och paragrafer även äger rätt att åka längs skoterleder...

Kunde vi inte få behålla våra leder själva... det är ju vi skoteråkare som gör dem, underhåller dem och bygger ut dem..:confused:
 

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
endels resonemang förstår man inte....
det skulle vara som om jag skulle ta skotern och åka i en skidbacke uppför och visa fingret åt alla som åker neråt..... känns som folket dömmer lätt utan att ha kött på benen.