Nu är jag så less, så att solstickan snart hammnar i tanken. Skulle byta rullar i korset, men dom gick inte att köpa lösa, så bengan skickade ett nytt kors som kom dagen efter! Glad i hågen böjade jag plocka isär variatorn. fick först bygga om en 36mm hyllsa som förlängdes, snittades upp och svetsades ihop så den passade mutter, sen byggdes hyllsan om så den passade koset, värmde på den riktigt och försökte få bort korset, efter några försök med mycke värme så lossnade koset men gick jäklig tungt, de var här nånstans jag gjorde bort mig. körde med muttermaskinen, och den rörliga skivan sprack där korset ska glida:Cry: Så nu står man här men en värdelös maskin igen.
Vad gör man? har ett nytt kors liggandes, ska man försöka få tag på en beggad variator? ser mörkt ut på den fronten, eller ska man försöka fåtag på den innre skivan? en ny variator kostar 5-6000:- = oaktuellt, iaf den här vintern.
De värsta är att en firma skulle ha 600:- för isär å ihop sättning men jag ville ha skotern klar tills i morgon så jag försökte själv...
Om någon har eller vet om nån som har delar/variator så hör gärna av er. skotern är en M5 -05. Är 30mm kona, fixed pin vikter
Vad gör man? har ett nytt kors liggandes, ska man försöka få tag på en beggad variator? ser mörkt ut på den fronten, eller ska man försöka fåtag på den innre skivan? en ny variator kostar 5-6000:- = oaktuellt, iaf den här vintern.
De värsta är att en firma skulle ha 600:- för isär å ihop sättning men jag ville ha skotern klar tills i morgon så jag försökte själv...
Om någon har eller vet om nån som har delar/variator så hör gärna av er. skotern är en M5 -05. Är 30mm kona, fixed pin vikter