Ny skoter, eller?

Traxxie

Ny medlem
23 jan 2017
4
0
1
Norrbotten
Jag funderar över köpa en ny skoter till nästa säsong då jag har en Formula MX -89 och tycker det är dags att uppgradera. Då har jag funderat över en äldre Summit eller MXZ typ 00-06 hållet. då jag inte kommer ha extremt mycket att spendera, runt 15-20k. Min fundering är då ifall jag ska vänta och köpa en nyare skoter, typ en Boondocker eller något liknande.

Jag kör på leder mest nu, men jag vill avvika och köra i djupsnön, leka och inte köra fast(Mindre) Om jag ska köpa en till kommande säsong, har ny något tips?

Kuba

Välkänd medlem
4 dec 2016
101
1
18
Gävle
Min åsikt är att vänta. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge :)

drdryyls

Välkänd medlem
28 dec 2005
1.112
51
48
Örnsköldsvik
Har du en sparbudget för en boondocker då en sån börjar innan prut kring 50kkr på blocket. Är ju betydligt mer än din budget på 15-20kkr. Om du sparar i ett år så får sätta undan 2500kr/mån
Så frågan är ju om du vill vänta och spara eller börja med att satsa på nått billigare men nyare än du har.

Traxxie

Ny medlem
23 jan 2017
4
0
1
Norrbotten
drdryyls
Jag tänkte mer, vänta till näst nästa säsong isåfall.

Då jag inte är gammal utan fortfarande går skola. så tänkte jag spara studiebidraget (Det mest iaf) sälja MX:en och sommarjobb då borde jag ha Ca. 15-20k

Känner mig jäkulst sugen på att byta till en nyare, men är inte säker på om det är värt att vänta eller om jag ska köpa till nästa säsong. Är väldigt kluven...