Ny Skoter

• Trådskapare Ej medlem/Inloggad
  • Startdatum
E

Ej medlem/Inloggad

Hejsan alla skoterfantaster!
Funderar på att köpa mig en skoter till vintern, men eftersom jag aldrig varit insatt eller intresserad av skotrar så tänkte jag höra med er om vilken skoter Ni skulle rekommendera mig i prisklassen 30-40 000 kr..! Är ute efter en sportig skoter som går riktigt bra, och som samtidigt ska vara snygg.
Tack på förhand!

Silly Bear

Moderator
27 maj 2005
3.465
23
38
44
Umeå/Boden
tjenare

det finns ganska många skotrar i den prisklassen så du har gott om skotrar att välja på

kanske en mach 1 eller mach z?

eller zr 700

r-dish

Välkänd medlem
9 feb 2005
172
0
6
LULEÅ
formula 3

formula 3 -99 får du för dom pengarna, det är en riktigt fin skoter och riktigt snygg är den! har en om du är intresserad,maila så får du bilder samt info. zynergy18@hotmail.com

/mvh macke

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
34
Vmax 500

köp en vmax 500 xtc pigg å rapp med super bra fjädring..klart de e ingen lake racer.....och dessutom ser den bra ut...

E

Ej medlem/Inloggad

egen försäljning

r-dish
Member Reg.datum: Feb 2005

formula 3

--------------------------------------------------------------------------------

formula 3 -99 får du för dom pengarna, det är en riktigt fin skoter och riktigt snygg är den! har en om du är intresserad,maila så får du bilder samt info. zynergy18@hotmail.com

/mvh macke

SÅ ***** TRIST NÄR KILLAR SKA FÖRSÖKA SÄLJA SINA EGNA SKOTRAR, GE HONOM FÖR FAN FÖRSLAG ISTÄLLET ÄN ATT SÄGA NÅN ***** SKITSKOTER....

E

Ej medlem/Inloggad

ski-doo mxz 670ho dom går bra och ser snygga ut med en cobra ruta .

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Då är en 500 lämplig. Lätta, helt okej till riktigt bra fjädring, just under till just över 100 hästar.. En sport 500 är också relativt billig att försäkra och passar bra till både nybörjare och lite mer erfarna förare. Och det roliga är att alla 500: or i den prisklassen är bra!

Jag letade för ett par månader sen efter skoter i samma prisklass. Ville hellre ha nyare och mindre motor än äldre men med större motor. Slutade med att en Zr 500 -01 hamnade på gården. Med en massa godis, läs eftermarknadsprodukter, hamnade priset på 36 lakan. Men den är varken bättre eller sämre än någon likvärdig sportskoter av annat märke, alla modeller har sina för och nackdelar. Så kolla runt efter något fint och välskött objekt, men som sagt gärna en 500.

Lugna er grabbar.. Visserligen tillåter vi ingen annonsering på forumet, r-dish kanske inte visste om det. Men så är det och nu vet ni! : )

E

Ej medlem/Inloggad

Tack för alla svar. Funderar lite på en Yamaha Srx 700 ... vad har ni för erfarenheter av den skotern? Det är mest deras motor som lockar till köp. ca 150 hk orginal vad jag kan förstå?

E

Ej medlem/Inloggad

då anser jag att det finns bättre skotrar med liknande HK som tex formula 3, efter 98 så blir dom ju riktigt snygga också, går mycket bättre i snö än en srx och går lika bra på leden.!