nya kolvar billigt?

mr_viper

Medlem
4 apr 2008
10
0
1
lule
som rubriken lyder vart köper man billigast nya kolvar till en yamaha ss440 ??? enda ja hittat ännu som har kolvar till den e rinab

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Tror det inte finns så många fler ställen än rinab, tyvärr för en sån fin nostalgiskoter! ÅF har säkert men dom kan du räkna med vara mycket dyrare än Rinab!

RaekmAcKaN

Välkänd medlem
7 okt 2007
402
0
16
Östersund
Vet inte hur gammal SS:en är men när jag beställde till en ET250T från 82 beställde ÅF från Rinab och det blev en Snopro kolv, fanns så mkt kvar till "min" modell iallafall. :beer:

ilves

Välkänd medlem
7 nov 2006
764
0
16
duells har men tror det oxå är snoprokolvarna.
dom gjutna kolvarna i alla fall,men gå in på deras sida och kika efter.

mr_viper

Medlem
4 apr 2008
10
0
1
lule
verkar bli duells dom e billigast ;) sen en annan fundering nån som vet hur hårt man ska dra cylindern samt toppen på ss:n

mr_viper

Medlem
4 apr 2008
10
0
1
lule
bätträ o köpa lite dyrare än att köpa skit
men va bra du betalar mina kolvar då kan ja passa på o köpa 2 st smidda när du e så generös:evil:

då frågan va billiga kolvar inte dyra kolvar så va e då vitsen o komma me den komentaren..... o som stecka sa vad anser du de är för fel på snopro? du nåste ju ha massor me erfarenheter av dom efter som du klassar dom som skit hur många kolvar har du raserat av snopro? samt vad kör du för märke på dina kolvar nu som e så mycke bättre?

charlie_one

Välkänd medlem
14 mar 2006
360
0
16
Norrbotten
Har man en äldre maskin i standard utförande så duger duells o rinabs kolvar aldeles ypperlig, vet massor med folk som bytt till snopro o likvärdiga som har plockat ut 500-600 mil utan minsta problem, vi ska själva beställa från rinab eller duells till våran SS440.

Men har man en trimmad motor eller en motor med extremt mycket effekt så bör man nog kosta på en dyrare kolv, men det säger ju sig själv

boonden

Välkänd medlem
25 mar 2008
150
0
6
umeå
jag mena inte att sno pro är skit ..titta längst upp vad skriver han de är ju de man svara på

charlie_one

Välkänd medlem
14 mar 2006
360
0
16
Norrbotten
sno pro kolvarna är dom billigaste, så vad räknas då som skit kolvar ¿¿¿

I dagens samhälle är inte det dyraste automatiskt bättre än billigare prylar i många fall (obs, saker i allmänhet, inte nu just kolvar), så antar man att nåt är skräp bara för att det är billigt kan man bita sig själv i häcken ordentligt, så att säga.

charlie_one

Välkänd medlem
14 mar 2006
360
0
16
Norrbotten
Jag kan inte rekomendera skoterdelen.se .
Jag har beställt grejor från skoterdelen.se en gång och det blir inte nån mer beställning igen då det tog det en sån j**ra tid att få sakerna.
Jag beställde grejorna (ett baklyktsglas skidoo, en laddregulator o en 2" styrhöjare, o allt fanns hemma då jag ringde o beställde) , beställde den 5 december -07 och fick sakerna 19 januari -08.

Så ni som behöver saker till nästa säsong därifrån bör skicka ordern nu, så kanske grejorna hinner komma innan nästa vinter.

DaBoom

Välkänd medlem
29 aug 2007
124
0
6
Delsbo
När jag beställde skoterkläder, voltregulator och styrstål från skoterdelen så tog det 2-3 dagar att få grejorna?