Som rubriken lyder, ska byta kolvar på MM:n den näramr sig 900 mil, var köper jag kolvar? pirat lr orginal? vilket är bättre? mest troligt komme rjag väl måsta byta cylfotspackning också?
Du ska köra Yamahas orginal. Finns ingen på www.totallyamaha.com som rekommenderar annat pga att orginal fungerar så bra. De som byter en gång till smidda brukar få problem med att de expanderar annnorlunda än orginalkolvarna/orginalcylindrarna och det i sin tur ger problem. Sök på TY så hittar du massor med info där samtliga trådar (som jag hittat iaf) allihopa rekommenderar orginalkolvar.Som rubriken lyder, ska byta kolvar på MM:n den näramr sig 900 mil, var köper jag kolvar? pirat lr orginal? vilket är bättre? mest troligt komme rjag väl måsta byta cylfotspackning också?
Har man köpt sno pro grejor tidigare så vet man rätt snabbt att det påståendet inte stämmer. Det har jag fått lära mig den dyra vägen och flera med mig.På yamahacenter föreslog dom piratkolvar,sno pro,sa att dom var lika bra som original.skulle föreslå att du köper pirat plus ett par cyl och topp packningar. så tjänar du ca 2000kr om dom ändå är lika bra.
:hello::hahaha::hello: