Nya sladden anlände idag

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Stort tack till alla sponsorer och till våra medlemmar som genom att betala medlemsavgift möjliggjort detta inköp

Snowmovern kom väl förpackad i delar på en pall


Arne och Leif beundrar skapelsen efter montering


Även jag fick dra i spaken


Ett par av våra sponsorer
 

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Jag tar dit två roterande lampor som vi skall se till att fästa vid resp skoter så vi syns i samband med sladdandet
 

johnnype

Välkänd medlem
1 jan 2000
174
0
16
boden
ja nu när man skaffat skoter igen och gått med i klubben så blir det väl några mil med sladden igen,,det ser mycket lovande ut med ny skoter å ny sladd.....
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Blir högintressant att kolla om Snowmovern gör skäl för sitt rykte och jämföra den med min egentillverkade hyvel http://forum.snowmobile.se/showthread.php?46982-Sladdat-idag

Snowmovern är säkerligen betydligt mer lättdragen och användarvänlig än "min" sladd
Om den är effektivare mja....., som jag sagt till övriga i styrelsen, det tror jag först när jag ser det, hehe

Hur som helst nu har vi två sladdragare och två fungerande sladdar, vad mer kan man önska (förutom snö)
 

ScottMarcus

Välkänd medlem
17 dec 2007
172
0
16
Övik
Varför har ni sidogaveln på höger sida bladet? Ni kommer att få en "plogvall" mitt i leden då snön kommer att rinna ut på vänster sida.
 

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
sidogaveln kan tas bort/höjas så det inte ger några mittensträngar på leden.
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Varför har ni sidogaveln på höger sida bladet? Ni kommer att få en "plogvall" mitt i leden då snön kommer att rinna ut på vänster sida.
Sedan igår em sitter gaveln på vänster sida, har förhoppningar att bladet kommer att samla på sig snö och släppa av snön där utrymme finns
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
I Njurunda Snöskoterklubb har vi 3 st snowmover. När vi sladdar kör vi två ledskotrar där ena har inkastarbladet på höger sida och den andra på vänstar sida. Det gör att vi hämtar in snö till mitten på leden. Alla kör oftast i mitten på leden trots att dem är 3-4 meter breda. Bästa resultatet får vi när vi kör två ledsladdar och sedan pistmaskinen efter, det blir hur slätt som helst.