G GeK Välkänd medlem 1 jan 2000 593 3 18 Stockholm, kör i norra dalarna 10 jan 2011 #1 Köpte teflon longlifeslides nyligen och noterade att de är c:a 3-4mm smalare över slitytan, är detta något problem?
Köpte teflon longlifeslides nyligen och noterade att de är c:a 3-4mm smalare över slitytan, är detta något problem?
R Rogge Välkänd medlem 1 jan 2000 116 0 6 Luleå 10 jan 2011 #2 detta har jag också upplevt, när dom blir slitna så verkar dom bli bredare.
G GeK Välkänd medlem 1 jan 2000 593 3 18 Stockholm, kör i norra dalarna 10 jan 2011 #3 Rogge skrev: detta har jag också upplevt, när dom blir slitna så verkar dom bli bredare. Click to expand... Du menar att de gamla var bredare än normalt? Får väl mäta upp ett par nya och jämföra... Hur mycket glapp är normalt mellan slides och skoningar?
Rogge skrev: detta har jag också upplevt, när dom blir slitna så verkar dom bli bredare. Click to expand... Du menar att de gamla var bredare än normalt? Får väl mäta upp ett par nya och jämföra... Hur mycket glapp är normalt mellan slides och skoningar?
R Rogge Välkänd medlem 1 jan 2000 116 0 6 Luleå 10 jan 2011 #4 Det blir som att dom plattas ut och blir bredare när dom slits, på min nya maskin så har jag kanske ca 5mm på var sida om slidesen ut mot skoningarna.
Det blir som att dom plattas ut och blir bredare när dom slits, på min nya maskin så har jag kanske ca 5mm på var sida om slidesen ut mot skoningarna.