Sitter här och funderar på skoterköp, farsan har en artic cat bearcat 550 från 2003 tror jag, som jag kört lite med nu under denna vinter inget fel på den men den känns lite slö. Funderar nu på en egen skoter, den ska då användas mest till körning utanför leder, men det kan bli aktuellt att åka iväg och åka efter skoterled med så det är inte uteslutet. Kommer mestadels åka ensam och då vill man kanske ha lite sportigare skoter som är lätthanterad (jag är 187cm lång och väger 95kg om det nu påverkar skotervalet.) Men vill kunna ha en passagerare med någon gång ibland, samt att det ska finnas ork/möjlighet att dra släde om man vill ut och fiska med familjen.
Jag är inte så duktig att skruva men är villig att lära mig men vill ha mycket glädje för pengarna så bränsleekonomi, kvalitet och lättskruvat är en fördel. Vilket miltal bör man hålla sig under vid begagnatköp?
Och ja priset max 20-30 000kr är min budget, borde väl gå att få något vettigt för dom pengarna?
Vad rekommenderar ni mig för skoter? Vill ha något att åka på mer än man får skruva.
Har läst här i forumet och letat svar som passar min fråga men jag känner att jag får lov att besvära Er kunniga om vilken skoter som är mest lämpad för mig.
/Tacksam för svar.
Jag är inte så duktig att skruva men är villig att lära mig men vill ha mycket glädje för pengarna så bränsleekonomi, kvalitet och lättskruvat är en fördel. Vilket miltal bör man hålla sig under vid begagnatköp?
Och ja priset max 20-30 000kr är min budget, borde väl gå att få något vettigt för dom pengarna?
Vad rekommenderar ni mig för skoter? Vill ha något att åka på mer än man får skruva.
Har läst här i forumet och letat svar som passar min fråga men jag känner att jag får lov att besvära Er kunniga om vilken skoter som är mest lämpad för mig.
/Tacksam för svar.