Nybörjare - vilken touringmaskin??

Crippe

Medlem
8 apr 2010
12
0
1
Hej,
Det har säkert skrivits någon stans tidigare i detta fina forum. Men de inlägg jag hittat har alltid haft en del som inte passar mina förutsättningar. Därför kommer en fråga som kanske besvarats tidigare.

Jag har kört en del skoter tidigare så jag är inte nybörjare i att köra, även om jag långt ifrån är någon bra förare.
Vi är en familj, två vuxna och två barn, som funderar på en touringmaskin. Om alla är med blir det led, vuxen och barn på skotern och vuxen + barn i pulkan, eller två vuxna på skotern och barnen i pulkan.
Vilken skoter skulle ni kunna rekommendera? Vilken storlek på motorn, den ska ju orka med?

Tacksam för hjälp. /Crippe

Stugsittaren

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.163
98
48
Sveriges motsvarighet till Afrika
Det finns hur mycket som helst egentligen. Orka med gör dom motor svagste 550 maskinerna, jag har haft 550 Lynx och dom branterna som jag kört med Lynxen och pulka med ungar i är otroligt egentligen. Väljer du en 550 maskin från BRP så får du ett billigt inköp och en BRA maskin men lite dryg på soppan. Bara att skriva in priset på blocket och botanisera. Det är säsong att köpa maskin nu och du kommer att fynda. Ett annat alternativ är Polaris 4takts touringar ! Grymt bra maskiner och varför inte en Classic fst med Turbo ! Vilken maskin !