Nybeställd Pro Rmk -12

golfsTiGe

Välkänd medlem
9 apr 2011
424
1
16
Gäddede
Har just beställt en Pro RMK 155" -12 och inväntar leverans till veckan.

Ni som köpt såna modeller har ni varit nöjda?
Har ni byggt om nånting?
Läst på lite ang remproblemen på forumet, men de verkar inte drabba alla, så jag vet inte om de är så alvarligt som de låter?
Hur är dämparna?
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Grattis till köpet!

Jag är sjukt nöjd med min, det jag har monterat på den är dunkhållare, fotstegsförstärkare och bukskydd. (och ett dekalkit från arcticfx) Väntar också på ett V-kit från "IAmFredrik" här på forumet och han har lovat mig att den ska bli ännu trevligare med det ;)

Det enda jag är missnöjd med är fotstegen, dom rensar ut snön rätt dåligt ibland, men det finns säkert värre! Min drar lite väl mycket olja också, men eftersom ingen annan verkar ha det problemet så är det nog bara något som måste justeras på just min skoter, remmen är hel och fin efter 80 mil av tuktande.

Dämparna har funkat riktigt bra för min körning vilket är väldigt mycket pudersurfing, klättring och en del hoppande.
 

golfsTiGe

Välkänd medlem
9 apr 2011
424
1
16
Gäddede
Låter bra det, du som bevisligen inte har nå problem med remförbrukning, kör du på 22 eller 15 remmen?

Nån som har testat 11 series vikterna på RMK`n?
Dom gör ju bra skillnad på Assaulterna har jag läst iaf...

Ang fotstegen har jag redan planer på Skinz, men man kanske ska åka första säsongen på orginalarna iaf.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.123
954
113
Stora Blåsjön
Grattis du kommer bli kanon nöjd!
Sen har du ju även landets bästa ÅF också om jag få anta att du handlat i Gäddede.

Det enda du behöver skaffa till maskinen är askers frontbåge och fotsteg :)
 

golfsTiGe

Välkänd medlem
9 apr 2011
424
1
16
Gäddede
Måste ju erkänna att man varit och klämt lite på din maskin asker.....den har ju varit in på service hos landets bästa ÅF ;-)
De gjorde ju inte att man blev mindre sugen..
 

Mr_Ed

Välkänd medlem
2 mar 2008
358
0
16
Har en bekant som e jävligt sugen o köpa en 12a men han blev lite fundersam när det va en som sa att den kunde dra 4.5l mil vid lugn familje körning. Kan det värkligen stämma?
 

plontas

Välkänd medlem
5 feb 2009
188
0
6
Har en bekant som e jävligt sugen o köpa en 12a men han blev lite fundersam när det va en som sa att den kunde dra 4.5l mil vid lugn familje körning. Kan det värkligen stämma?
Har ingen koll på hur det är när man har nån bakpå eller drar en pulka, men min ligger på runt 3,5 l/mil vid blandad körning
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
4,5 vid lugn körning stämmer inte men ca 3-3,5 får man fan räkna med beror ju på vad man menar med lugn körning ! men enbart led inge bus alls så närmare 3 skulle jag säga
 

bonkarn88

Välkänd medlem
13 aug 2011
418
1
16
jämtland
min SWB assault drog runt 6 l/milen dom första 20 - 25 milen! Men efter de så har den bara gått ner! Senast drog den 20 L på 7 mil! Och de var vid blandad körning!
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Jag kör med 11-66 vikterna, 19/43 drevning och en hårdare sek fjäder. Tycker de är en klar skillnad mot original. Till de bättre givetvis :)

Remmen verkar hålla bra, har 15 remmen.

Fotstegen är tyvärr totalt värdelösa enligt min mening. Blir nog askers Fotsteg när dom kommer i produktion!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 

Sir Alop

Välkänd medlem
30 sept 2011
1.078
0
16
Min tog 2,6l/mil idag på en 8mils leksväng på orörda myrar och skog,uppskattningsvis 3-4dl olja.
(Har bara fyllt upp bensin,och det har försvunnit minimalt i oljetanken)

Det är annat än en etec det. :becky:
 
Last edited:

golfsTiGe

Välkänd medlem
9 apr 2011
424
1
16
Gäddede
Tack för alla tips....CA pro skidor och 11-66 vikter beställdes redan vid ordern.
Får se om fjädrarna måste bytas oxå i variatorerna, får se när man testat lite.

Låna en Pro Switchback 800 idag...åkte en tur på 22 mil..........helt sjuk maskin å va lättkörd och go efter leden.......1.8liter / mil....
 

nikohm

Välkänd medlem
4 jan 2012
632
1
16
andra fjädrar är ett måste provade på min assault 12 med 11-66 å gick på varvstop på 2 röda !!!
 

eron

Välkänd medlem
19 aug 2010
296
1
18
Boden
Första tanken i min hade den dragit 3,6 då var det lite blandad körning inte allt för mycke pisk. Fotstegen är ju inte dom bästa packar ganska mycke snö specielt om man har fotstegs förstärkarna. "Hålet" in till variatorerna i vänster fotholk trycker det in mycke snö om man far å lägger ner mycke i lössnö så det börjar slira på remmen.
 

golfsTiGe

Välkänd medlem
9 apr 2011
424
1
16
Gäddede
Vilken fjäder åker du på "nikohm" i sekundären då för att de ska lira ihop med vikterna?

Idag kommer skotern, tack till landets bästa återförsäljare som fixade frakten sista biten så man får åka i helgen.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.123
954
113
Stora Blåsjön
Vilken fjäder åker du på "nikohm" i sekundären då för att de ska lira ihop med vikterna?

Idag kommer skotern, tack till landets bästa återförsäljare som fixade frakten sista biten så man får åka i helgen.
Kör in maskinen (runt 20 timmar) innan du börjar fixa med variatorerna, annars får man bara hålla på att ändra hela tiden...