Hej
Har nyligen köpt mig en Polaris Indy 650 -89. Den är iaf enligt min åsikt i mycket fint skick, gått 640 mil, allt är orginal o oskruvat, förutom bytta vikter i variator. Den går otroligt fint i motor, både på tomgång och högre varv, startar nästan alltid på första draget. Nu är det dock några saker jag funderar på, begär inte att någon ska kunna säga exakt vad det beror på, men någon kanske har några ideér eller tips de kan delge mig. Jag har ingen erfarenhet av en sån här maskin.
1: Jag frågade tidigare ägaren ang kylvätskan, om man behöver fylla efter ofta eller så. Han sa att det kunde vara kanske en gång per säsong det krävdes lite påfyllning. Jag fyllde plastbehållaren (som sitter bredvid oljepåfyllningen) till max o efter bara en liten stunds körning så kontrollerade jag nivån, då hade den sjunkit till mitten ungefär, då även när motorn kallnat. Öppnade locket som sitter på toppen, där var det kylvätska ända upp, rann tom över, även då var skotern kall. Vad tror ni, blir det för mycket vätska då man fyller till "max" i behållaren, eller är det mer troligt ett läckage? Har försökt att se något, men icke upptäckt nåt.
Jag ska köra lite mer utan att fylla efter för att se om nivån fortsätter att sjunka, har inte hunnit köra några längre stunder då jag nyss köpt den.
2: Kan det vara så att den trycker ur sig bensin genom luftningen vid full tank? :hmmmm: Fyllde den full innan jag ställde in den i garaget, dagen efter var det en pöl på golvet med bensin. Men det syntes inget läckage då. Kunde läsa i någon tråd här på forumet att någon annan hade haft samma problem, känner någon av er till detta?
Jag är för övrigt kär i denna maskin, hur den ser ut o hur den går, därför känns det viktigt att jag försöker få lite klarheter i vad som för mig inte verkar vara som det ska?
Jag är mycket tacksam för alla råd och tips om polarisen!
Har nyligen köpt mig en Polaris Indy 650 -89. Den är iaf enligt min åsikt i mycket fint skick, gått 640 mil, allt är orginal o oskruvat, förutom bytta vikter i variator. Den går otroligt fint i motor, både på tomgång och högre varv, startar nästan alltid på första draget. Nu är det dock några saker jag funderar på, begär inte att någon ska kunna säga exakt vad det beror på, men någon kanske har några ideér eller tips de kan delge mig. Jag har ingen erfarenhet av en sån här maskin.
1: Jag frågade tidigare ägaren ang kylvätskan, om man behöver fylla efter ofta eller så. Han sa att det kunde vara kanske en gång per säsong det krävdes lite påfyllning. Jag fyllde plastbehållaren (som sitter bredvid oljepåfyllningen) till max o efter bara en liten stunds körning så kontrollerade jag nivån, då hade den sjunkit till mitten ungefär, då även när motorn kallnat. Öppnade locket som sitter på toppen, där var det kylvätska ända upp, rann tom över, även då var skotern kall. Vad tror ni, blir det för mycket vätska då man fyller till "max" i behållaren, eller är det mer troligt ett läckage? Har försökt att se något, men icke upptäckt nåt.
Jag ska köra lite mer utan att fylla efter för att se om nivån fortsätter att sjunka, har inte hunnit köra några längre stunder då jag nyss köpt den.
2: Kan det vara så att den trycker ur sig bensin genom luftningen vid full tank? :hmmmm: Fyllde den full innan jag ställde in den i garaget, dagen efter var det en pöl på golvet med bensin. Men det syntes inget läckage då. Kunde läsa i någon tråd här på forumet att någon annan hade haft samma problem, känner någon av er till detta?
Jag är för övrigt kär i denna maskin, hur den ser ut o hur den går, därför känns det viktigt att jag försöker få lite klarheter i vad som för mig inte verkar vara som det ska?
Jag är mycket tacksam för alla råd och tips om polarisen!
Last edited: