Nyhandlat mcx190!

EngeMickman

Välkänd medlem
22 aug 2010
372
6
18
Piteå
Hejsan! Jag har nyss varit på turbovägen och införskaffat mig ett mcx190-kit!

Jag är väldigt tacksam för alla tips ni kan ge mig gällande installationen! Vad tycker ni som har detta kit har varit svårt och hur gör man saker på bästa sätt när man installerar det? Alla synpunkter är välkomna angående detta!

/M

EngeMickman

Välkänd medlem
22 aug 2010
372
6
18
Piteå
Nu har jag nästan rivit allt som ska bort innan man kan börja med installationen... En fråga bara: Måste jag bort med flexrören för att få bort avgasröret? Jag antar att det ska tryckas fram mot motorn för att frigöra det från infästningen, men då tar det ju mot flexrören. Eller går det att böja dessa nog mycket för att få fram avgasröret en aning. Jag hann inte testa så mycket sist jag var i garaget och tånkte att jag hör hur ni har gjort.

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Ja du måste ta bort flexrören för att få ut grenröret. Lossa insexskruvarna från toppen och ta bort dom, var försiktig med packningen så att den inte går sönder. Sedan kan du skjuta fram grenröret om du lossat de 2 skruvarna som sitter under gummipluttarna!

Lyckat till med montaget!

EngeMickman

Välkänd medlem
22 aug 2010
372
6
18
Piteå
Hej igen! Nu har jag påbörjat monteringen av turbokittet! Verkar vara riktigt bra finish på grejjerna! Vad använder ni för gänglåsning när ni återmonterar skruvar å bultar? I instruktionen står det att man ska använda "thread sealant" på vissa ställen. Vad ska man ha för gängtätning här? Funkar tex loctite 243 både som gänglåsning och tätning?

EngeMickman

Välkänd medlem
22 aug 2010
372
6
18
Piteå
Bilder är ju alltid stämningshöjande!
Japp, jag håller på fota medan jag monterar så jag tänkte försöka få till en liten guide sen/om jag blir klar :) Har försökt hitta bra guider på olika forum utan att riktigt lyckas.. det bästa jag kommit över är en från rxrider på ty4stroke forumet. Han har lagt ut mycket bra bilder!

/M

EngeMickman

Välkänd medlem
22 aug 2010
372
6
18
Piteå
Hej igen! Nu är monteringen nästan helt klar! Jag tänkte lägga in lite bilder på detta men hur gör man för att få in bilder i texten?

EngeMickman

Välkänd medlem
22 aug 2010
372
6
18
Piteå
Testar lägga in en bild...

[/URL][/IMG]

Fungerade!! Då ska jag försöka mig på en liten guide till mcx190.