Nyinköpt F7, problem direkt...

Ratic

Aktiv medlem
29 dec 2007
90
0
6
Trehörningsjö/Mjösjöby
Hejhej. Jo som sagt var och köpte en en f7-04 igår och redan under provkörningen på affären upptäckte jag att nått va fel med hastighetsmätaren. Men jag skulle få en ny hemskickad så det gjorde väl inte så mycket...Men idag när jag körde upptäckte jag att skotern "dör" ibland, bara nån tiondelssekund åt gången. Det påminner om när säkerhetsbrytaren i gashandtaget gick sönder på min förra skoter, en zr-98..Är det nån som vet om det här är ett lika vanligt problem på f7an som på äldre arctic? Och är det lika enkelt att koppla ur? Eller kan det va nåt annat fel? Känns annars som en riktigt rolig skoter...

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Det är inte lika vanligt med fel på gasbrytaren som tidigare men det förekommer.

jpn

Välkänd medlem
3 nov 2005
230
0
16
37
Byyn
Sen kan det spela roll hur man "trycker in gasen" har själv råkat ut för det där när man har kört med lite "klumpigare" handskar.. Då har man råkat trycka på gasen lite snett nån gång så gasbrytaren har slagit till och skotern har dött.

Scorpio_Racing

Välkänd medlem
29 jan 2006
772
0
16
40
Östersund
borde det inte finnas en kontakt nånstans bakom apv motorn? där ligger det ju en massa kablar och kontakter som kommer uppifrån styret.