nyköp ev f7 black widow - +5?

skidoo 440

Välkänd medlem
23 sept 2011
592
1
16
tjena ska uppdatera mig på skoterfronten nu nåt tag. Funderar på en arctic cat f7 black widow - 05:eyebrows: men är det någon som passar mig tro?:weird:
Kör en del ledkörning men gillar att vika av leden lite då och då.Vissa dagar gillar jag att hoppa, inga super hopp bara över lite vägar och så. Vill ha en maskin med ca 120-140 hk som ska ska ha 307-345 matta. Helst en relativt bränslesnål maskin:eyebrows:
ledkörning=55% lössnöåkning=30% hoppa=15%
f7 black widow har ju 325s matta som jag helst skulle vela ha.
Så vad tror ni? passar den min körstil?
negativa och positvia saker med f7an? hur mycket drar dom på ett ungefär? hur fungerar den i luften? hur är motorerna? nån som har några erfarenheter?
tacksam för alla svar :ciao:
 

stefanden

Välkänd medlem
21 feb 2011
204
0
16
Har själv en F7 -05 black widow och skulle nog säga att det är en helt ok maskin! letar du efter en bränslesnål maskin så bör du nog leta vidare =P iaf enligt mina erfarenheter (beror ju dock på vad som menas med bränslesnål^^). Enda negativa som jag direkt skulle vilja påstå är väll att den är lite ``klumpig/tung´´ sen är den enligt mej en mardröm att skruva på då en del skruvar (motorn och några fler) är mm och chassit har tum. Motorn skulle jag nog vilja säga att den känns ganska skottsäker sålänge den får olja och bensin så verkar den gå =) vet inte hundra hur mycket den drar men jag vill nog tro 3L/mil -0,5 +1 eller något. hoppa är den väll hyfsat ok har doch fox float fram och snopro boggie med fox dämpare.
 

buspojken

Välkänd medlem
17 jun 2011
126
0
6
Gävle
Förstår inte hur du kan uppleva din f7 som klumpig ? Tycker maskinerna är hur lätt körda som helst, lätta att burka med, tar sig bra fram i lössnö för att vara en kort, beprövad motor, negativa ja ser är körställningen, men styrhöjare gör bot på de mesta !

F7 kan dock kännas lite vingliga, då de gärna lyfter skidan i svängar i hög hastighet, men bara flytta kroppen och mata på mer ! Leta efter en med 44 matta !
 

skidoo 440

Välkänd medlem
23 sept 2011
592
1
16
okej tackar :D men rulleåkning då går dom upp lätt? Huusko hållbar är motorerna då? Hur långt har ni kört med era två? Den jag funderar på har gått 800 med byta kolvar vid 500 ?
 

stefanden

Välkänd medlem
21 feb 2011
204
0
16
Kan nog va kräsen crossåkare ;P men jag skulle ju lätt kunna rekomendera den för det är ju ingen skit skoter, men jag tycker den känns lite typiskt amerikansk (allt lite extra grovt) typiskt köra fort på en 5 meter bred led... Vad gäller körställningen så hjälper styrhöjjare bra. Samma med att den lyfter skidan men som sagt bara flytta vikten lite och gasa ;)
 

buspojken

Välkänd medlem
17 jun 2011
126
0
6
Gävle
Min har gått 700 nu, original kolvar men ska byta i sommar i förebyggande syfte, annars är maskinerna skottsäkra, vill du ha skidres är de brp du ska leta efter, men klart du kan få res på en f7, får vålda lite mer ;) annars är de en mycket trevlig skoter, du kommer inte ångra ett sånt köp ! Varför just black widow?
 

skidoo 440

Välkänd medlem
23 sept 2011
592
1
16
allright men är styrhöjare på den jag kollar på. varför just black widow är för dom är så jävla snygg och fox float dämparna. Men har ju även tankar på ex iq 600rr men är ju i en högre prisklass. Men kanske värt att försöka dra ihop drygt 10 000 - 15 000 till och köpa en iq600rr? eller vad tycks? nån som har nå erfarenheter av iq 600rr.
 

stefanden

Välkänd medlem
21 feb 2011
204
0
16
Min är lite osäkert hur långt den gått men mätaren står på 850 då har givaren till hastighetsmätaren varit trasig ganska länge också ;P bytte kolvar på min i sommar och cylinderloppen såg nästan nya ut ;) om du ändå skulle spara lite mer pengar skulle nog jag satsa på en typ skidoo xrs 600 sdi typ skönaste skotern jag har kört iaf dock har ju skidoo sina fettade ramlager som bör kollas osv men vilken skoter att köra <3
 

skidoo 440

Välkänd medlem
23 sept 2011
592
1
16
okej ja självklart beror de väl på hur dom är serverad sen ny osv... Ja xrs verkar ju faktiskt bra nog fin dom också. testade in iq för nån månad och blev frälst! men jag har ju i och för sig inte testat en xrs