nyköpet :apex 2011

kroken_83

Välkänd medlem
3 dec 2006
130
0
6
Dalarna
Hej
har varit utan skoter i ett par år nu på grund av hus köp och två barn men tar upp det roliga igen nu när ekonomin klarar det =)
Har införskaffat en APEX 2011 XTX nu efter lite vånda. Har ägt en rx1 -03 och den vart jag inte så impad av . kändes tung och inte alls specielt rapp.Jämför då med mina gammla maskiner
SRX 700 -02 och viper med slp pipor.
Srx hade jag i många många år och inte ett fel på den maskinen .vipern lika men ägde den inte mer än en vinter .
På rx1 fick främre boggie dämparen av på ,inte jag som körde då men de var på led iaf.
Kört min bros phazer 4 takt å tycker den är skit frän men tyvär så hatar jag den på led . Går inte alls köra lika fort som dom ovanstående där sen att det saknas klubba i den är en annan sak fast den är jävligt rapp å trevlig så det tänker man inte på föräns på led .
Min systers man har en Nytro xtx som jag kört många ggr å den går bra bara tycker jag , Den är inte rapp som mina gammla , inte lika rolig som phazern ligger någonstan i mellan kan man säga på alla punkter.
Obs inga turbo maskiner :)
Så därför ger jag Apexen en chans .
Vad säger ni är apexen bättre nu än när den första rx1 kom?

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
33
Umeå
Apexen är brutal efter leden! Jag upplever att det finns mer effekt än vad man tror i dom (och då är jag van vid 270hk) och att dom går som lok efter leden! härliga maskiner, och 4cyl låter ju så man .. ja :D

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Jag har både en RXW -04 och en Apex XTX -11 och det är ruggigt stor skillnad mellan dem.
Dock kan du behöva höjjare till styret om du är lite längre än medelsvensson.