Har nymonterat Dj variatorkit + hitorque rullar i sekundären och undrar om nån vet hur högt varvet ska vara på max ?
23,5gramsvikter i och klickern på 4
23,5gramsvikter i och klickern på 4
Fråga! Följde det med en ny sek fjäder? Jag har erfarenhet av dj kit på -08 summit där jag var tvungen att byta till en hårdare sek fjäder för att den skulle orka 23g påC#4.Den varvar alldeles för lite ,vad kan vara felet? klicker 4 varvar den max 7600 sen ner till 7400 i klicker 6 varvar den 8000 för att sjunka ner nästan direkt på 7800 Max ,i grund inställningen på kittet står det 23,5 gram ska jag plocka av till typ 20-21gram? får jag "rätt" varv då tro ?
Efter 300 mil är det läge att byta sek fjäder. Dom slakar efter kanska bra, specielt på summitar där variatorerna blir varmare och man anväder grejerna mer än en "trail" skoter. Kombinationen med en slak sek fjäder och high torque rullar gör nog sitt, precis som du skriver. Men jag är ändå inne på att du bör byta primär fjädern också till en hårdare. En 200-350 alt 380 + plus en ny sek fjäder kan bli bra. Att skicka ECUn till M-Perfomance(Mulle) är en bra investering. Det gör att motorn behåller (powern) hela dagen + lite till.Ingen ny sekfjäder ,skulle köra med orginal ,har även hört att hitorque rullarna i sekundären gör att den växlar snabbare/lättare kan det vara dessa som är boven att sekundären växlar för fort i förhållande till primären ??
detta skriver Joe om detta kit
Renegade 2008 With 413ramps + 1.75 lugs.
200/320 (green/purple) primary spring for low elevation
Dalton 14g~25g stainless pins
Run 23.5g in clicker 4 for starters up to 3500 feet.
Renegade use stock purple 231/300 secondary spring