Hej har nyköpt en fläktkyld indy trail från -89.
När ja hade kommit hem med den så plockade jag av cylindrarna och såg att den till höger var lite repig och att kolven också var det.
Men satte ihop den igen för att fara ut på en riktig provtur (bara provstartat den tidigare) då gick den fint ändå till den blev varm då dog den om man gasade och gick bara på tomgången och blev omöjlig att starta, sen väntade ja en kvart innan ja startade den igen och vände hemåt då gick den bra tills den blev varm å då hände samma sak igen.
Tyder de här på att det är nog stora repor i cylindern och på kolven för att vara driftstörningar eller kan de vara nåt annat?
Den cylinder som är skadad är somsagt den högra, alltså den som sitter närmast fläkten men längst bort från "utblåset". Vilken av cylindrarna får mer kylning egentligen?
Hoppas de går att förstå de jag skriver och frågar om (är lite kvällstrött)
Mvh
När ja hade kommit hem med den så plockade jag av cylindrarna och såg att den till höger var lite repig och att kolven också var det.
Men satte ihop den igen för att fara ut på en riktig provtur (bara provstartat den tidigare) då gick den fint ändå till den blev varm då dog den om man gasade och gick bara på tomgången och blev omöjlig att starta, sen väntade ja en kvart innan ja startade den igen och vände hemåt då gick den bra tills den blev varm å då hände samma sak igen.
Tyder de här på att det är nog stora repor i cylindern och på kolven för att vara driftstörningar eller kan de vara nåt annat?
Den cylinder som är skadad är somsagt den högra, alltså den som sitter närmast fläkten men längst bort från "utblåset". Vilken av cylindrarna får mer kylning egentligen?
Hoppas de går att förstå de jag skriver och frågar om (är lite kvällstrött)
Mvh