nytro -08

123boden

Medlem
30 sept 2009
8
0
1
boden
Tjena.

Är lite sugen att inhandla en nytro mtx -08 till vintern.

Önskar att helt enkelt få höra åsikter från dem som har erfarenhet av skotern. Hur står den sig mot likvärdiga modeller från andra tillverkare (vad är en likvärdig modell), är tanken för liten, hur är den i komfort, hur känns den på led, hur går den i djupsnö? ... bara att säga vad ni tkr, vill veta så mkt som möjligt!

mvh

MBFL

Aktiv medlem
16 apr 2009
96
0
6
kalix
Jag hade då lagt ut 10-15000 mer och köpt en nytro mtx 10-11dom är då riktigt fina.
Men annars det är väl en ganska bra allround skoter inte bäst på något. den är då lite klumpigare en tex m8.
tanken räker då orginal nytro går väldigt billigt.
jag kör ju en -11 och jag hade då aldrig köpt en nytro om jag inte hade tänkt montera turbo för då hade jag köpt en m8 eller liknade

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
41
48
Burträsk / Storuman
Jag har kört 1970mil med en nytro mtx -08 och den har klarat av det utan några större bekymmer.
Korta ner och smala av fotstegen gör stor skillnad för lössnö egenskaperna.
Kolla efter sprickor i boggi och även oljebehållaren kan spricka i botten och börja läcka olja.

Den är inte lika smidig som tex en summit rev / xp 600 eller 800:a
Tanken tycker jag är för liten då jag ofta kör ca 10mil / tur och den drar runt 2,5 -3,0 vid lite puderkörning men med Trailtanken så har man löst det problemet.

Den går bra på led för att vara en lång maskin, betydligt bättre än summit 800 -05:a som jag haft tidigare.

Motorn och drivlina är i en helt annan division i min mening än någon likvärdig tvåtaktare. Min första rem körde jag 595,5 mil på och då var det all slags körning. ett relä har jag fått byta också då den EN gång inte har startat för mig annars har den startat bra alla gånger.

här finns lite mer info:
http://forum.snowmobile.se/showthread.php?48610-yamaha-nytro-MTX-08&highlight=nytro+mtx

http://forum.snowmobile.se/showthread.php?16549-Omd%F6men-Nytro/page5&highlight=nytro+mtx