Ja du kan ta bort klossarna och prova så, det går inte sönder något bara för det.Tack asker! Då ska jag testa det! Men vill fortfarande ha svar på om det går att ta bort klossarna helt o hållet? Tycker det ser ut som att det inte sitter några klossar på MTXen.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Om du förlängt boggin med plåtar så stämmer inte geometrin, då har du svaret där. Du måste förmodligen flytta bakre parallellogrammets infästningar...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja du kan ta bort klossarna och prova så, det går inte sönder något bara för det.
Det är det jag menar med att geometrin ändras, "kit" eller flytta infästningarna gäller nog tyvärr såvida man inte flyttar hela boggin.Är det en förlängd RTX? I så fall är ett problem att den spänner mattan när den fjädrar ihop så viktigt att ha en lös matta. Finns ett kit som ska fixa detta problem men har inte provat själv.
Att flytta bak klossen gjorde under på min maskin, men tveksam om man ska ta bort den helt?
Du verkar ju ha boggin lös på golvet, passa på att kolla att dämparna verkar fungera innan du stoppar in boggin igen.
Tar du bort klossarna, och då även axeln dom sitter på, så sätt in en axel/tvärstag någonstans i närheten som binder ihop mellan skenorna som hindrar att skenorna viker sej åt sidan