Nytro fotsteg, rtx, xtx, mtx

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Sitter och funderar på att skicka en beställning på betterboards till fotstegen.

Är det samma fotsteg på mtx och xtx -09?
Visst skiljer det på fotstegen mellan rtx och rtx se?

dogbert

Aktiv medlem
2 aug 2004
78
0
6
2009 kom den nya tunneln på XTX och RTX SE med ett tidigare avslutat och smalare fotsteg den var även uppvinklad 11 grader jämfört med den gammla.
Vanliga RTX:en och MTX:en hade kvar den gammla tunneln.

2010 fick samtliga Nytromodeller den nya tunneln.

NTC i Arvidsjaur säljer BetterBoards.

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Många som kapar till dom och svänger in dom tidigare så att skotern inte hänger sig lika lätt. XTX'en ska ha dom nya fotstegen som dogbert skriver.

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Kollade in NTC på blocket, dom säljer enbart till MTX 08-11, men då borde modellen till MTX 10 - 11 passa på xtx -09 om jag fattar dogbert rätt?

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Snygg lösning stecka, släpper den igenom snön bra?
Gissar att du byggt själv, vilken tjocklek på aluminiumet använde du?

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Snygg lösning stecka, släpper den igenom snön bra?
Gissar att du byggt själv, vilken tjocklek på aluminiumet använde du?
Titta noga på bilderna så ser du att han gjort stegen smalare bara, om ja nu inte misstar mig totalt. Så de är bara att sätta sågen i skotern! ;)

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Kände inte igen hålen i fotstegen bara.. men dom vart väll annorlunda på de nyare modellerna. Mina är som små ovala hål.

vaen

Välkänd medlem
12 jan 2009
1.232
1
16
Dalarna
Kände inte igen hålen i fotstegen bara.. men dom vart väll annorlunda på de nyare modellerna. Mina är som små ovala hål.
Mina ser också annorlunda ut. Tippar på att han har en kort nytro från början som sen har förlängts. Stegen ser olika ut beroende på vilken modell och år nytron har. Rätta mig om jag har fel! =)

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
yes de är orginal som jag tagit ner bredden på givetvis samlas de mängder med snö men hänger sig inte lika lätt nu iaf. stämmer att de är en kort som blivit längre xtx å rtx se å nyare nytros har ljusår bättre fotsteg än dom äldre ;)

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Kollade in NTC på blocket, dom säljer enbart till MTX 08-11, men då borde modellen till MTX 10 - 11 passa på xtx -09 om jag fattar dogbert rätt?
NTC är distrubitör för betterboards i skandinavien. Så jag törs säga att dom har alla modeller av BB på hyllan... Ring och prata med dom i stället för att sitta och gissa.

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Pratade med NTC nu och dom meddelar att de nyare mtx-boardsen passar med lite modifikation till xtx!
Nu är frågan.... ska man ha svarta eller alufärgade? :D