Nytro framkomlighet % Smidighet

erilar

Medlem
1 jan 2000
30
0
1
Inför kommande säsong funderar jag på att införskaffa en Nytro 2009, men det vore intressant att höra om era erfarenheter kring framkomlighet och manöverbarhet för nytro XTX och MTX!!!

Den kommer användas en hel del utanför leden i lössnö och dess förmåga där är därför viktigt! Konkurrenter till denna är tex Summit etc

Har ni även gjord några modifieringar för att förbättra framkomlighet vore det intressant....

rojo8515

Välkänd medlem
25 feb 2006
192
0
16
Alla skotrar är ju en kompromiss, det går inte att bygga den helt ultimata skotern helt enkelt. Man skulle nog behöva 4-5 olika skotrar i garaget för att täcka upp de flesta typer av körning.
Jag gillar Nytro XTX just för att den är så smidig och trevlig att köra. För nöjesmaskiner är det ju just själva "känslan" vid körningen som för mig är helt avgörande. Originalmattan räcker en bra bit fast ska det åkas mycket i djup lössnö kunde det förstås vara lämpligare med högre kammar.

erilar

Medlem
1 jan 2000
30
0
1
Den kommer att användas till 70% i djupsnö och ofta i besvärlig terräng.

Vore mkt intressant att höra skillnaden mellan just XTX och MTX i hantering och framkomlighet!

Låter ju hoppfullt att XTX är smidig och ger en bra känsla...

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Provade XTX'n när dom hade visning på älven. Dom hade gjort upp en ganska krokig bana som man skulle köra på och det blev ju blandat med is, lössnö och skare på banan och jag tycker att XTX'n var mycket smidig på den banan faktiskt, man blev ganska förvånad.