Nytro mtx boggi justering hur? Saknar medlyft

jacke550

Medlem
24 okt 2010
30
0
1
Hej
Sitter på en -08MTX. Nu är bämparna fram och båda dämparna i boggin ställt på det hårdaste samt fjädrarna. Balataremmen på det längsta läget.

Jag tycker den går bra nu men jag saknar att den har svårt att resa skidorna när man kör i ris och skit. Balataremmen är lossad till max. Hur justarar jag in detta? Vad går att göra?

Jag noterade att tryckstängerna bak som går att justera är på MIN dvs ej expanderad. det står i Instruktionsboken bara "Riktning för att öka viktfördelnigen" Är detta rätt?

Har ni några party trick för att göra medlyft? Släppa dämparen bak? (Vill jag undvika).
 

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Vill du inte ha mjuk justering på dämparna när du kör en mountain maskin med tanke på egenskaperna i lössnö?
 

MarkusX

Välkänd medlem
21 jan 2006
618
0
16
Hedemora
lite off-topic men hur tycker du -08:ans MTX biggie funkar på leden? Funderar att sätta en sån på min RTX.
 

Rizzzo

Välkänd medlem
29 nov 2009
252
1
16
Osså drog det iväg åt andra hållet med frågor:) Sök på nätet så hittar du bra guider på hur du ställer in dina dämpare.
 

jacke550

Medlem
24 okt 2010
30
0
1
Tack för inget svar=)! :bigsmile:
Jo boggin funkar fint tycker jag. (Amatör bedömning) Av den info jag har hittat så har jag rattat rätt på prylarna. Det som återstår är att prova släppa fjädrar bak. men det var just den sista utvägen för jag känner ibland hur den nuddar botten vid hårda gupp i hög fart.

Det är av den anlednigen som jag har den på det hårdaste.

Och det är på det viset att jag prioriterar lössnö så det blir nog att släppa lite bak och testa var lagom är.