nytro mtx matta

IQ RR

Välkänd medlem
3 maj 2009
330
1
18
Dalarna
har sett att många byter ut 57mm maverick mattan till tex 57mm challenger extreme. vilken skillnad är det? är den så mycket bättre trots samma kam-höjd?

yamahavolvo

Välkänd medlem
22 dec 2009
638
1
16
Fränsta
Hej.
Kompisarna som haft liknade har släng den där skrot org mattan åt skogen... Dom säger att kammarna är för mjuka...

Challenger skall alla fall ha hårdare det leder till att mattan inte kastar av alla kammar på en gång!

Mvh

Last edited:

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
får man fråga om det är samma matta på phazern som nytro:n? fast smalare då. för min är det då värdelöst grepp på i pudret å led å kammarna flyger som ankor vid fullmåne

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
41
48
Burträsk / Storuman
Jag bytte till en Challenger Extreme matta med 57 mm kammar förra vintern och det blev en enorm skillnad, det är ett helt annat grep i Extreme mattan. Det är värt varenda krona. Jag har hört om en del som vänder originalmattan och kampar ner kammarna lite det ska tydligen göra en hel del oxå och är ju ett alternativ som endast kostar lite tid.

Vad jag har sett så ser mattan på phazer mtx:n ut precis som nytro mtx mattan fast nytron då är 38 cm bred ist för 35cm.

Wazabi

Välkänd medlem
29 mar 2008
326
0
16
Piteå
Jag vände min original matta och kapade ner kammarna med en mora kniv precis under det taggade mönstret på kammarna och det blev en fy hellvetes skillnad!

Från konstant mattspinn till rulle åkning.
Rekommenderas starkt om man inte har råd att lägga ut 9.000kr på en matta.