Intressant.
Jag har hört via internetforum om ett par maskiner som har rasat. Bägge har kört på varvstoppet såpass att ventiltallriken gått av och ramlat ner i cylindern.
Visst, alla trimmade motorer är känsligare än std, men jämför med vad du vill så är Nytro T extremt driftsäker.
Den jag har konverterades direkt som fabriksny, den gick enbart från släpvagnen och in i garaget innan montering.
So far, so good skulle man kunna säga-men jag har å andra sidan inte kört mer än ~130 mil med den än så länge, så jag är inte speciellt representativ heller.
Men, ja-generellt så är det inga problem med dom. Se det så här-en skoter med 240hk-> hittar du inte mer driftsäker än så här. Se till att varmköra ordentligt innan du gasar och byt olja minst varje vår (inte varje höst-byt på våren så står den med fräsch olja i motorn över sommaren) så är den extremt trygg, antagligen tryggare än random 2T.