Nytro vad är det för kvalité?

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
Hej jag köpte mig en nytro rtx 09 för jag är så less att skruva och gillar inte tvåtakts oljelukten.
Men vilken besvikelse på kvalitén dom som säger att det är bra kvalité kan inte ha provat andra märken. Visst motorn må va grymt bra.
Men chassit ha ha, jag var på en långtur 80 mil och efter detta har chassit spruckit vid vecket bak och blivit buckligt, sedan där man har fötterna är det småspricker mellan taggarn. Nu är detta ju en ledracer enligt Yamaha så det kanske är därför den inte håller för normal ledåkning. På turen var vi två som åkte jag med Burton och en summit 800 -10

Vad ska man göra åt detta? Yamaha är nu mera ingen kvalité .

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Finns en uppdatering på vecket bak på tunneln, en plåt som ska nitas skruvas fast. Hur långt har din maskin gått?

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
plåten till tunneln har jag beställt men vecket är ju kvar och sprickan.sedan sprickorna i fotsteget (typ samma som polaris hade problem men)kommer ju att vara kvar.
den har nu gått 400 innan turen hade den gått 320

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Jo att du har beställt gör ju givetvis ingen skillnad då de skulle va gjort innan du körde.
Sprickorna har jag aldrig sett så lägg gärna in en bild så vi får se.

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
ja om jag viste hur man gör så ska jag fixa bilder.
jo men om jag morterar dit plåtarna kanske det inte blir värre.
och poppnitarna har skramlat lös också såg jag på fotstegen i framkant

Eliminator

Välkänd medlem
6 feb 2006
1.120
0
36
Sundsvall
Jag har observerat små sprickor mellan "taggarna" som är uppbockade för att få fäste, gör absolut inget för funktionen iaf.

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
Jag har observerat små sprickor mellan "taggarna" som är uppbockade för att få fäste, gör absolut inget för funktionen iaf.
dom blir inte värre ?
Sprickan är så liten att den kommer att försvinna bakom plåten.sedan hoppas jag kunna rikta till vecket som blivigt.

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
vad är det för plåt ni pratar om. har samma problem på min. är det nått Yamaha handlaren har
Det är en liten förstärkningsplåt som sitter i fem-sex nitar och en bult, precis i skarven som är längst bak på fotsteget.
Kolla med närmaste handlare om han kan beställa hem en åt dig, det ska åtgärdas på alla RTX och XTX from -09.

spoon

Välkänd medlem
30 dec 2011
110
0
6
-09 var detta ett servicemeddelande och förstärkningen monterades på garantin.