nytro vs Phazer fx ?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Tjena !

En dum fråga kanske men vilken skoter av nytro rtx och Phazer rtx är snabbast på leden ? och då menar jag inte långa raksträckor med 5m ledbredd utan små slignrika leder i skogen ?

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
phazer är bättre ledsmiskare än nytron. phazer är lättare och bättrre acc ä nytron och blir därför lättare att manövrera m.m.

Bizz3

Välkänd medlem
4 mar 2006
414
0
16
Skellefteå
Har själv en phazer men tycker att nytron är lite rappare! dock är det svårt att veta då phazern är mkt smidigare där de är trångt och kurvigt. Tror att de är liten marginal beror nog till 90% på föraren!

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
phazer är nog svårslagen när det är gropigt och svänger, nytron kräver lite mer av dig som förare. men jag har kört bägge och mot bägge, och jag skulle ta pz alla dar i veckan om jag skulle ha en ledsmiskare. Dvs så länge det svänger...

Johan'B

Välkänd medlem
16 dec 2008
182
0
6
orkar en phazer med en matta med 44mm kammar på lr blir den trött då ? (isf växlar jag ner 2 kuggar)
Med 38mm kammar är det absolut inga problem iaf. Om detsamma gäller för 44mm kan jag inte svara på, borde dock inte vara sån stor skillnad.

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Tja igen

vet många som kört med 44 mm på phazern iallfall larsaboy här på forumet å dom klagar inte.

MarkusX

Välkänd medlem
21 jan 2006
618
0
16
Hedemora
En annan skotertidning (läs snowrider) brukar köra ett seriöst "Bästa led skotern" test. Där är Phazern imponerande snabb på korta sträckan, vill minnas att den spöa Nytron rätt rejält.
Men då gäller det standard-maskiner.

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
47
Ludvika
Phazern är mer lätthanterlig när det är trångt och svänger mycket, så jag tror den hänger på bra där, eller kanske är snabbare. men så fort det är lite öppnare led och lite större gupp så är den rökt. Var nån som påstod att phazern hade bättre acc än nytron, haha glöm det! Har ägt båda!

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Satt nyss på muggen och läste Snowriders test "Bästa ledskoter 2009". De hade även med en Phazer Rtx med 38 mm matta och nonslipdrivhjul. Den såg även ut att ha mountainskidorna.

Hursomhelst, på den mellansnabba sträckan var Phazern snabbare än RX1 Turbo och Nytro Turbo. Det är respekt! :shocked::shocked:

MarkusX

Välkänd medlem
21 jan 2006
618
0
16
Hedemora
Har själv jämfört min Nytro & frugans Phazer på den slingriga leden till jobbet och kan bara hålla med. Dom flesta kör nog snabbare med en Phazer på snåriga leder. Men "nothing beats cubic inches" och behåller min Nytro :)