Nytro xtx bra att ha på skotern delar?

JOFA

Välkänd medlem
21 mar 2010
397
0
16
Piteå
Om jag förstått det rätt så är det vissa saker man verkligen behöver göra med en nytro innan den är "Klar"

Har idag på min maskin detta.

Powderhound slydog skidor
Bi-Xenon
Oft-relocator
Nödstoppslina
Non-slip drivhjul
44 matta
Burkrem
Handskydd
Bukskydd

På väg hem.

Dragkrok
Avgasböj

Ska betällas.

Isrivare Var kan man beställa billigt sånna som fästes från kränghämmaren
extra rem Märke modell mm?

Förslag på annat att beställa?
Använder skotern till att dra pulka och friåka i puder.
Vill inte ha förslag på turbo helsystem trim mm!

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Tycker du täckt upp det mesta som behövs. Isrivare kan du köpa i din yamaha butik lr beställa från staterna här har du art.nr 8ET-W2378-09 monteras på kränghämmaren och är inte dyr.
Rem tycker jag att du ska köra på en oem rem alltså 8dn remmen finns ingen anledning att använda nåt annat.

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
dubbar kanske? går fint upp på rulle i lite uppförsbacke, å greppet på is är inte att leka med!

JOFA

Välkänd medlem
21 mar 2010
397
0
16
Piteå
Kom och tänka på drop brackets?
Är det bara mountain maskinen som dom ofta använder andra på eller finns det anledning att få en xtx högre?

Sen isrivarna. Hade tänkt att montera bort krängningshämmarna. Hur löser jag det med dom då?
Eller går dom att fästa i a-armen där kränghämmaren sitter?

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Kom och tänka på drop brackets?
Är det bara mountain maskinen som dom ofta använder andra på eller finns det anledning att få en xtx högre?

Sen isrivarna. Hade tänkt att montera bort krängningshämmarna. Hur löser jag det med dom då?
Eller går dom att fästa i a-armen där kränghämmaren sitter?
Om det är liknande lösning som på Phazern så måste du monter ett eget stag ner från fästörat till krängingshämare som kommer ut under a-armen för att där sen kunna skruva fast isrivaren.

Johnsson

Medlem
9 jan 2011
42
0
1
Luleå
Jag har Is rivare på min nytro, och har satt mina i a- armarna. Man behöver inte göra om på phazern det finns en modell som är längre som man fäster i bultarna på frontbågen, jäkligt smidigt och enkelt. Köpte mina på tr-skoteromek.se både till phazern och nytron.

JOFA

Välkänd medlem
21 mar 2010
397
0
16
Piteå
Okej. Blev fintad på både draget och böjen som skulle varit skickad till mej. Så vet ni av ett drag till xtx så hör av er till mej.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag har Is rivare på min nytro, och har satt mina i a- armarna. Man behöver inte göra om på phazern det finns en modell som är längre som man fäster i bultarna på frontbågen, jäkligt smidigt och enkelt. Köpte mina på tr-skoteromek.se både till phazern och nytron.
Försökte kolla på den hemsidan men hittade inte den längre varianten och vart man fäster den. Bilder?

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
Finns att beställa hos de flesta Yamaha ÅF.

Annars är det bara att du köper en vanlig rörböj. Betydligt billigare!