Nu har vi fått ett nytt år, vad tror ni tillverkarna kommer att presentera till nästa år? Själv är jag lite lur på att vi kommer att få se en ny Thundercat 1000 eller liknande från arctic, dom kan väll inte låta skidoo härja fritt med mach z.
Men Lynx hade ju aldrig någon lakeracer, konkurrenternas tungviktare åkte ju på duktigt med däng på crossbanan vilket ju var Lynx' hemmaplan. Ski-Doo får harva på med MachZ antar jag, så säljer Lynx modeller med fjädring och chassie i stället. 140hk räcker.Håkan K. skrev:Skulle förvåna mej mycket om inte Arctics M-serien skulle kompletteras med en M-10 eller kanske ännu större twin? 1100,1200 cc.? 75mm kammar och en matta på 5,20!
Sen kommer säkert en Firecat 900 också. Eller varför inte en F10?
4-T kommer också att öka bland övriga märken nu när Yamaha tagit täten.
Inom två år har Arctic en 4-t muskelmaskin med turbo som får en orginal RX1 att likna en moppe,jag lovar!
I vanlig ordning tror jag att Lynx kommer att vara bland dom sista med en 4-T i en sportmaskin.
Dom har ju alltid varit lite konservativa. Se bara så länge dom hade 670:n som sin värsting,fast andra märken sedan länge hade både 800,900 och 1000 cc i sina muskelmaskiner.
Lynx hakade aldrig på värstingkapprustningen,det är rätt.Hjulboggie rules skrev:Men Lynx hade ju aldrig någon lakeracer, konkurrenternas tungviktare åkte ju på duktigt med däng på crossbanan vilket ju var Lynx' hemmaplan. Ski-Doo får harva på med MachZ antar jag, så säljer Lynx modeller med fjädring och chassie i stället. 140hk räcker.