Nytt back problem på phazer

Nozzi

Välkänd medlem
2 nov 2008
236
0
16
Dom flesta vet ju att nya phazer 07- har problemet att dom inte vill lägga i backen helt.
Men jag har ett problem som ingen annan verkar ha upplevt.
när jag trycker på backknappen så händer ingenting, kan ta upp till 10min och 45 knapptryckningar innan backen går i.

Någon som har haft liknade problem? eller om någon har en lösning?

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
min -07a dampa sig så ibland. bruka stänga av å börja om..det är emormt enerverande när man ska backa. tro de bruka lägga av finsnö runt knappen å de som jäklas.

Skojtertoken

Välkänd medlem
17 feb 2010
104
0
6
Kungsängen
Min mamma hade det problemet på sin förra året. rådet vi fick från ÅF var att gunga/hoppa.. iaf.. tillslut kom dem fram till att det var ett relä som är fel från fabrik.. det byttes och sedan dess har probelmet aldrig uppstått. har ingen riktig koll på vilket relä det var.. men det är tydligen "standard" på -07orna.

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
Är ett vanligt problem på alla phazrar tror jag, gasar man till kan den också hoppa i ibland, alternativt att man drar den lite bakåt..
Har läst i nån tråd på forumet att man kan köpa en annan fjäder till variatorn för att den ska hoppa i lättare!

Nozzi

Välkänd medlem
2 nov 2008
236
0
16
Nu har jag fått tillbaka skotern från yamaha center, och dom har bytt 1 av 3 backrelän och det vart mycket bättre, men problemet återkommer ibland. nu är den inlämnad igen så dom ska byta dom andra 2 reläna, får hoppas att det kommer fundera bättre sen.
Måste säga att yamaha phazer verkar fortfarande ha väldigt många "barnsjukdommar" trots 3 år sedan första modellen kom.
jag har lämnat in min på yamaha center 5 gånger på korttid.