nytt styre till rxwarrior

emauz

Aktiv medlem
2 apr 2010
70
0
6
finland
Jag tänkte byta styre på min warrior. Hur är det med handtagsvärmarna då, kan man använda dem på det nya styret eller måste man skaffa nya?
Har inte funderat vilket sorts styre man skall ha ännu, så förslag är välkommet:bigsmile:. Kanske ngt som liknar det på en Apex mountain.
Skall även sätta på en liten höjare, hur hög beror på hur min sits blir efter ombyggnaden.

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Antar att dom sitter limmade på styret, det gör dom på Nytron iaf.
Teoretiskt sett borde det inte vara ngt problem att värma dom såpass att limmet lossnar, sedan göra ren dom från limrester med limtvätt/thinner och återmontera dom med spraylim.

Men.

Jag skulle inte lägga ner tiden och energin på det.
Säg att ett element går sönder under hanteringen-så måste man ju göra om alltihopa igen.
Jag skulle inte överväga den metoden, jag skulle montera nya...

Förslag på styre är värre för min del-jag vet inte hur det som sitter original ser ut. :)

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Handtagen är limmade och går att ta bort med värmepistol om du är ytterst försiktig. Jag bytte på min warrior. Original handtag och värmare är svindyra att köpa om dom går sönder när du försöker få bort dom bara så du vet.

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
Smartare att låta orginalstyre vara så intakt som möjligt, då det finns Universal värmare för 199:-/ kanske billigare med.

emauz

Aktiv medlem
2 apr 2010
70
0
6
finland
Ok. Om man köper universalvärmare kan man koppla in dem så man får reglera värmen då eller är det bara on/off som gäller då?

Säfwast, vad satte du för styre och är du nöjd med det?

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Fatbarstyre och 6 tums fly styrhöjare. Man tvingas förlänga gasen och bromsen. Gör inte som jag och provkör utan att förlänga, T.O.R.S fungerar! Den känner av att gaswajern sträcks utan att gasen är intryckt och stryper motorn på de mest obehagliga ställen(flödvatten mitt på luleälv). Har förövrigt jämfört fatbar med biltema och undrar om det inte är samma. Biltemas styre har nästan exakt samma mått och känns som att det faktiskt är kvalla. Skulle ha köpt det i efterhand, det är ju pinsamt bra pris.

emauz

Aktiv medlem
2 apr 2010
70
0
6
finland
beställde just styret från biltema. Får se sen vad det blir för höjare och värmare.
Tack för svarena så länge....:)

emauz

Aktiv medlem
2 apr 2010
70
0
6
finland
Ok. Om man köper universalvärmare kan man koppla in dem så man får reglera värmen då eller är det bara on/off som gäller då?

Dåligt ställd fråga av mig så jag gör ett nytt försök:).
Vad jag menade var kan man koppla in eftermarknadsvärmare så att man kan använda originalknappen(den som man reglerar styrkan med)?
Om man monterar eftermarknads, tror "datorn" då att värmarna är sönder och börjar varna?
Tumvärmaren går väl att använda rakt av antar jag...

Mange^

Välkänd medlem
16 dec 2007
826
1
16
Sundsvall
Vet ej tyvärr, men det borde väl gå att koppla in på befintlig matning som går till orginal värmarna? brukar ju vara delade en bit under styrplasten, åtminstone på äldre skotrar iaf.

Då borde det inte bli nåt larm tycker man, sedan om frekvensomställaren (orginalknappen) funkar vette tusan.

emauz

Aktiv medlem
2 apr 2010
70
0
6
finland
Frekvensställaren funkar knappast då. Huvudsaken att jag inte får fellarm på displayen???

Vad är lättare/bättre att ha för handvärmare. Såna som man klistrar dit eller såna invändiga?

Tänkte satsa på en fly-höjare till mitt härliga biltemastyre:)

granis

Välkänd medlem
21 jan 2009
402
2
16
luleå
Jag har monterat Biltemas styre ,haft i 2 år funkar klockrent.
monterade lösa styrkrokar .universal h-värmare ,fungerar bra var lite skillnad i ohmvärde mot orginal .billet styrhöjare.mm
upplever styret lite för brett men helt ok:eyebrows:
har en apex warrior vet ej om det är någon skillnad...:confused:
det är ett fat-bar

Attachments