o-ringar topp arctic cat, pirat?

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
finns det några billigare värmetåliga o-ringar som går att använda i toppen på en snopro 600? original är ju hutlöst dyra. det handlar om alla, de två mellan cylle/förbränningsrum å de två mellan fbrrum och topplock.

aleham

Välkänd medlem
7 jan 2011
296
1
16
Mät i o-ringspåren och kontakta MOMENTUM, dom hjälper dig med o-ringar. NBR (nitril) fungerar bra dock blev jag rekommenderad "viton" då de är mer värmebeständiga och säkert ännu mer motståndskraftig mot bensin, tryck etc.

Priset är billigare, kan inte säga på förhand vad priset är.. Men inte är det många hundralappar..

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
kanske är rätt dyra att göra de där o-ringarna.. hade faktiskt planer på att ringa momentum, skönt att höra att dom har grejer :) tack för svaret

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Delvis OT men skriver ändå.

prövade stoppa på ringar från diverse industrifirmor (momentum inräknat), i en zr 600 för några år sedan.

Bad om det "bästa" så att säga, fick från momentum, sks(?), ahlsells, knut sehlins m.fl.. ingen höll tätt när motorn blev varm. Ändå hade jag exakt samma spec som orginal, prövade även lite grövre om mitt problem nu hade vare att de var "mjukare" så de krävades mer tjocklek.

Nu kanske de har bättre prylar, men såfort jag stoppade i orginal så funkade det kalas. Är sedan dess skeptiskt till att stoppa i "vad som helst"...

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
köpte original tillslut, skiljde inte så mkt i pris så körde på säkra kortet.

har glömt verkstadshandboken i lägenheten, vad äre för moment på toppbultarna? typ 35nm va?

antonbc

Välkänd medlem
17 sept 2012
924
67
28
6
kubiken har väl inget med momentet att göra.

3.2 - 3.6kg-m ska det vara