Obehandlade ringar??

Frogg

Medlem
27 feb 2013
18
0
1
Ska verkligen obehandlade kolvringar vara svarta med grå ytterkant?
Törs inte lita på att säljaren skickat rätt, så jag ringde och frågade angående detta och fick inget direkt bra svar bara att det skulle vara rätt.

Har fått en ny kolvsats efter att tidigare fått fel kolvar från samma företag, dom var helt säker på att det var rätt, tills jag själv kollade upp numret på förpackningen och det visade sig att dom märkt fel på sin egen etikett, dom var till en annan skoter.. (dom fixade dock detta)

Så det känns ju lite så där att gå efter vad dom säger angående ringarna efter det. så frågan är ska sno pro kolvringarna vara svarta med nån grå yt beläggning även om dom är obehandlade? Står i rekomendations listan att det ska vara obehandlade ringar.

Mvh Frogg

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.711
833
113
Kramfors
Dem Snopro jag mont i några maskiner har ett tunt cromliknande ytskickt. I övrikt är dem svarta.

Dem passar alla tänkbara cylinderytor utan problem, jag har kört dem i stålcylinder och Nikasilcylinder utan problem.

Crom ytbehandlad cylinder kan vara ett undantag men dem är ovanliga.

Frogg

Medlem
27 feb 2013
18
0
1
Tackar för svaret.
Ska prova att montera i kväll och se om kolvar och ringarna funkar som det är tänkt denna gång.
Dock är ytbehandlingen inte crom färgad på ringens yttre kant utan matt grå i ytan, resten är svart.

På cylindrarna är det stål foder.

Mvh Frogg