ockelbo 600/ mag338

darkien

Aktiv medlem
16 feb 2007
56
0
1
luleå
håller på bli gråhårig på en mag 338 motor den har bestämt sej för o reta gallfeber på mej tydligen... får den inte o gå till fullo micklat me både högfart o lågfarts munstycket men får inte den o gå som den ska.. antingen så går den som en påse nötter på låga varv men bra på full gas eller så vice versa samt så e den svårstartad så in i grönjä----n surar ner sej direkt, så varje ggn man ska starta den får man ha upp stiften minst 3 ggr så e de nån me tips? även hur tändplattan ska stå i "grundläge" vore tacksamt ja alla tips borde ju finnas nån som micklat i ockelboos här inne
 

Mr Sm-X FR

Välkänd medlem
17 mar 2007
538
0
16
Lauker
Vad har du för inställning på munstyckerna, har för mig grund inställningen brukar vara 3kvart för bränsle och 1 och 3 kvart för luften, eller blir du inte klok så snör dit en mikuni med trottel och bränsle bump klart mindre bök och går dessutom renare, tillotsson är bland det sämsta jag varit med om
 

charlie_one

Välkänd medlem
14 mar 2006
360
0
16
Norrbotten
Det sitter en walbro gasare på denna motor och den verkar ju inte vara så väldigt mycket bättre än en tillotsson gasare :(
 

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
På min ockelbo 380 med mag 338 så sitter det en mikuni vm34 och de kan jag varmt rekomendera kanske ev. 30-32mm också. Lite bökigt var det innan man hittade rätt inställning med munstycken och läge på nålen men nu går den som en klocka.

Med tillotson förgasaren som satt på vid köpet så gick den bra på tomgång men efter man kört ca 200m så dog den så man fick starta med choken igen å sen efter 200m samma sak igen. Provade skruva på munstyckena men utan resultat provade även rengöra och inge bättre blev det.