Nja skulle inte jag själv säga...
Trappern är mysig som fan
Väger ca 300kg med en 21liters tank och Ockelbon har ca 22 om jag inte minns fel :hmmmm2:. Båda har en Rotax 503. Dock olika borrning och så vidare.
Som Trappern har 496.7cc och Ockelbon har 497.9cc.
Och dom har en helt annan portning.
Trappern har rätt så stora portar.
Den har 34hk och 5500 varv.
Ockelbon har mindre portar och genererar 45hk vid 6000 varv.
Och det är 32mm mikuni förgasare på båda.
Trappern är nog smidigare. Man sitter lägre på en Trapper än en Ockelbo. Så man har en 50cm hög ruta så är den en bra bit över skallen.
Och ja mattan är ju på 60cm x ca.340cm. Så mattan är under fotstegen.
Trappern är ju unik på sitt sätt för den har motorn monterad framför lådan och nästan alldeles längst fram. Så man slipper ha den i famnen. Istellet har man en bekväm konsoll mellan benen. med knappar och så vidare nära til hands, men då är det ju växelspaken... Man kan växla av mistag från låg växel. :tsk:
Annars är ju Ockelbon en häftig maskin ju! Den är stark med en växellåda från Rotax [stort sett samma modell i Alpinen och Trappern].
Men jag skulle nog helre hålla kvar min Trapper än att skaffa en 8000. För har ju en Alpine 640 och Aktiv Grizzly XP! xD
Så man har ju redan två egna dubbelbandare.
Och så har familjen en rejäl bredbandare.
Men jag säger inte att Ockelbon är dålig men det är en billigare maskin än min bandvagn på gården. Kostade omkring 25-30 tusen kronor mindre att köpa 1989 och 1990.