Officiella: Snowhawk tråden

Jimmy

Välkänd medlem
13 okt 2006
3.212
0
36
43
Kiruna
Vilka myter ska krossas? Ganska allmännt kännt att rotax 500 motorn till Snow-hawk kunde varit bättre, tex vatten kyld m.m

Livinloud

Välkänd medlem
26 dec 2005
128
0
6
Örnsköldsvik
Vilka myter ska krossas? Ganska allmännt kännt att rotax 500 motorn till Snow-hawk kunde varit bättre, tex vatten kyld m.m
Jag tycker det är så IDIOTISKA påståenden på detta forum..
tex att tanken skulle vara på 5L. eller att den ska dra 5l milen..
Vad är det för skit egentligen?

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
Re: Sv: Officiella: Snowhawk tråden

Jag tycker det är så IDIOTISKA påståenden på detta forum..
tex att tanken skulle vara på 5L. eller att den ska dra 5l milen..
Vad är det för skit egentligen?

men du hade ju nyss köpt din, hur vetu då vad den tar ? ;b haha jag bara undrar, jag har kört en snowhawk i en vecka, och jag kan säga att tanken är inte på fem liter, och den drar inte 5 liter milen, den är grym i lössnö och funkar bra på led när man lärt sig knepet =) det är som att köra motorcykel på snö typ, luta i kurver osv =)) skitkul när man kan det, hoppas du skriver vad du tycker sen =))

Livinloud

Välkänd medlem
26 dec 2005
128
0
6
Örnsköldsvik
Sv: Re: Sv: Officiella: Snowhawk tråden

men du hade ju nyss köpt din, hur vetu då vad den tar ? ;b haha jag bara undrar,
Jag ringde runt till firmor som har sålt/servat och importerat dom..
Frågade en del grejor innan jag köpte den..

Självklart så kommer jag skriva vad jag tycker!

brainstorm

Välkänd medlem
7 nov 2007
420
0
16
riksgränsen,östersund,göteborg
Snowhawk från o med -04 har ca 35 liters tank.då jag själv ägt en sån i tre år(600 ho)
Den e inte direkt svår körd men kanske man inte vevar upp fammo på dynan de första man gör:)
Du kommer nog bli skit nöjd..den tar ca 3 lit milen beronde på körning..visst kan man även få den att dra fem om du håller stumt tills tanken e tom runt runt i djup snön eller töslask på våren!

Ett tips till äldre snowhawk ägare..köp den nya skidan med tillhörande skidstålsats o skidfästet som flyttar bak skidinfästningen närmare 20 cm...som natt o da att jämföra i körglädje o ja fan allt blir bättre med den liksom.e de ngt annat du/ngn vill veta så fråga men helst av allt köp en själv o testa,man blir inte besviken iaf..som en tyngre crosshoj kan man likna den vid o att köra den e som att köra cross i sand ungefär elle me lite luft i båda däcken typ.

brainstorm

Välkänd medlem
7 nov 2007
420
0
16
riksgränsen,östersund,göteborg
Jag har kollat på den där nya skidan!
Men 4180kr?

Finns det någon som tar in den till ett drägligt pris?
Du Kompis!..jag tog in min själv då inte abina group fanns här i sverige som importör..iofs var dollarn hög då men hur som helst så e de ju frakten o moms o tullen som man åker på..jag tycker inte alls det är farligt pris..såvida den är komplett med styrstålen som är monterade på nya modellerna sen -06 samt skid fästet..a allt inkluderat!!?
annars forget importera!!

Men varför inte ringa till ngn säljare i Usa o checka priset...frakten lär gå på minst 200 dollar!!:(iallafall..förutsatt att du skickar med UPS..annars kan US mail skicka det för kanske halva men det tar tiiiiiiid:(

swedefire

Medlem
18 nov 2007
8
0
1
Hej!

Har kört 500 ett par år och kan härmed krossa ett antal myter...

Först o främst, hawken är det roligaste jag kört nånsin, helt suverän maskin.
Grym att hoppa med, tar sig fram otroligt bra, lekfaktor som slår allt i mitt tycke.

Dessutom en otrolig kvalitet.

Definitivt lättsam att köra långa turer, man behöver inte jobba ett dugg mer än på en vanlig skoter... (Om du har lärt dig köra dvs.)

Fläktkylningen har aldrig varit nått problem för mig, bestycka rätt bara, som med allt annat... 503:an är ju en riktig slitvarg...

Har som standard en Jaws trimpipa.

Effekt 72hk enligt brochyren.
159 kg.

Tanken rymmer 17,5 liter
Har aldrig mätt förbrukning, men inte drar den 5l/mil om man bestyckat rätt.
Den större 31l tanken är en bra investering för längre klätterturer i fjälls...

Kvaliten på hawken överstiger vida allt annat i skoterväg, sanslöst välbyggd.

500:an kostade ordinariepris 129900:- 2003

500:an har ungefär samma vikt/effektförhållande som en modern 600cc skoter.

Rekomenderas varmt!

swedefire

Medlem
18 nov 2007
8
0
1
Jag har nya skidan dock inte den där grejjen som flyttar bak skidan, den behövs nog inte...

Jag har aldrig kört med gamla skidan så jag vet inte hur stor skillnaden är....

Livinloud

Välkänd medlem
26 dec 2005
128
0
6
Örnsköldsvik
Okej okej Swedefire..

Jag funderar på att byta. Men jag tror jag testar med den gamla "Powder skidan"

Jag ser fram emot snön så man får testa hur den hanterar :D

Kom igen nu! Snowhawk ägare?! var inte blyga :D

F

FlewFish

Såg en film om Snowhawk på Youtube och fy satan vilken ful best :D måste vara sjukt svår att lära sig köra med den, men säkert kul när man kan..

Sen måste folk skratta något otroligt när ni åker förbi med en sån :p hade ialla fall jag gjort.

Nä skoter ska vara skoter och inget ***** mumbo jumbo cross-skoter osv.

F

FlewFish

Tack för ditt värdelösa inlägg.

Bakåtsträvare är som vanligt inte välkommna.
Älskar folk som dig, "det jag köpt är bäst och varför skriver du i min tråd???" Jag gav bara min syn på saken likaså alla andra. betyder inte att min kommentar är mer eller mindre värd.