Ojämn motorgång i Edgen!

Stefansson

Medlem
27 nov 2006
24
0
1
Arjeplog
Tjenare, när jag var ute i helgen och lekte i ganska bra med lössnö så märkte jag efter ett tag att den började blöddra och gå något ojämt precis i "burken" och även något rakt fram, den gick dock bättre när man gasade ur den ett par sekunder, jag undrar om det kan vara något som har med förgasarinställningar att göra, för att den har väll gått på något lägre höjd innan skulle jag förmodla, den går nu i Arjeplog och innan i Happaranda!???
Eller skulle det kunna vara något annat, att någon luftväg sätts igen med snö? jag har relativt nya och fina tändstift i den!

Tacksam för svar!

MVH/Viktor
 

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
34
Förmodligen snö i luftburken edgear brukar ha det problemet jag har samma problem går att tejapa igen lufthålena bakom styret:)
 

Stryc9

Välkänd medlem
6 jan 2007
896
0
16
Kiruna
Snö i luftburken, hade samma problem med låneskotern, en 03'as RMK, huven satt inte riktigt tätt så det kom in snö lite här och var. Stanna, öppna burken och skopa ut snö med händerna :D
 

Stefansson

Medlem
27 nov 2006
24
0
1
Arjeplog
Jag får tacka så mycket för alla tips! mycket tacksam, jag få väll testa dom senare i veckan!

Skriv gärna mera!

MVH/Viktor
 

jonasadolfsson

Välkänd medlem
5 nov 2005
1.666
1
16
Bollnäs
Snö i luftburken, hade samma problem med låneskotern, en 03'as RMK, huven satt inte riktigt tätt så det kom in snö lite här och var. Stanna, öppna burken och skopa ut snö med händerna :D
Japp, det är ju lätt att göra det på edge eftersom att man kan öppna hela burken på mitten..