Olje lampa lyser

Grazie

Medlem
30 nov 2010
18
0
1
Om olje lampan lyser och displayen blinkar "oil" på min crossfire 8; 2010 varnar den för låg oljenivå eller tryck?
Oljenivån är bra.
Bytte rem igår och efter en stunds körning började detta. Tycker även det blivit lite "grisigt" i motorutrymmet, det började dock tidigare.Nå tips?

Kekken

Välkänd medlem
9 mar 2007
421
0
16
Lycksele
Är kanske så enkelt att det är dags att fylla på. Min 11a (dock HCR) blinkar då den är halv redan. Så kanske din som är känslig på det oxå.

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
kollat givaren? om det är läckage där?, det är ju ingen 4takt så oljetryck kan du utesluta.
Grisigt av olja? eller remrester?

Grazie

Medlem
30 nov 2010
18
0
1
Oljenivån är mer än hälften av behållaren.
Grisigt av olja.

Har inte kollat givaren då jag måste hem och kolla sprängskissen för att se var den sitter. Såg den inte när jag kollade.
Har bara tillgång till mobil just nu

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Kolla givaren
Slang som hoppat av / gått av?
Håller locket tätt?
Testa toppa upp med olja så den är helt full.

Grazie

Medlem
30 nov 2010
18
0
1
Är det helt uteslutet att det är pumpen som kan vara felande?
Fyllde behållaren till topp men samma fel.
Vet inte riktigt hur jag ska kontrollera att givaren fungerar?

Ante4wd

Välkänd medlem
20 aug 2008
1.012
1
16
Lycksele
Pajjar pumpen så skär skotern å har den inte skurit så borde ju pumpen vara hel. Nivågivaren sitter brevid oljepåfyllningen uppe på tanken, du drar den rakt upp, sitter bara nedstucken i en gummitätning. Jag har själv nämligen fått byta gummitätningen då den läkte och grisade ner hela motorn.

Erik G

Välkänd medlem
5 okt 2008
262
3
18
Storuman
På din maskin sitter givaren framåt på oljebehållaren. Tror de gick på reklamation då de va en del som hade problem med nivågivaren på 2010s maskiner.