Oljebehållare

snippe

Välkänd medlem
2 dec 2008
386
1
16
Norrbotten
Hur mycket olja finns det kvar i oljebehållaren när lampan börjar lysa. Hur långt kan man köra när lampan börjat lysa. Funderade bara ifall man skulle glömma oljeflaskan nån gång så att man tar sig till macken eller hem. Skotern som jag har är en summit 600 -03.

mvh, snippe:hello:

superdalle

Aktiv medlem
5 jan 2009
68
0
6
Östersund
Min lampa (renegade 800) börjar blinka efter 10mil redan. från jag fyllt behållaren full så gissar det är olika från skoter till skoter då de drar olika med olja.

Kolla hur mycke olja som finns kvar när den börjat blinka. beror på lite var och hur din givare sitter. Ta med olja, kör tills de lyser så ser du hur mycke det finns kvar. Gissar du tar dig någon mil men de kan ju vara olika.

ricky

Välkänd medlem
9 nov 2006
218
0
16
Det är ju olika, precis som superdalle säger. Enklast är väl att öppna locket och kolla?
På min fars Yeti 600 sdi så börjar lampan lysa när det är cirkus 2/3 kvar i behållaren.

Dooleys

Välkänd medlem
5 apr 2006
798
0
16
När givaren lyser på din modell så e de inte mycket kvar, tag i akt att om du skulle köra med den så att den lutar så kan du få luft i oljesystemet och då blir det gonatt, enklast är att fylla på olja i samband med tankningen, varför köra tills det blir tomt ?

snippe

Välkänd medlem
2 dec 2008
386
1
16
Norrbotten
När givaren lyser på din modell så e de inte mycket kvar, tag i akt att om du skulle köra med den så att den lutar så kan du få luft i oljesystemet och då blir det gonatt, enklast är att fylla på olja i samband med tankningen, varför köra tills det blir tomt ?
Jag håller med dig, men ifall att det skulle hända att man glömmer att fylla på vid tankningen eller ta med olja så är det ju bra att veta hur mycke det finns kvar:hmmmm:.