oljenivå på sxr 700? en snabb liten fråga bara...

leifgw

Ny medlem
31 mar 2006
4
0
1
Hej!

Har ganska så simpel fråga till er ;)

Jag hittar inte hur högt upp oljenivån skall gå på min Yamaha Sxr 700 00-
Någon som kan visa på bilden som jag länkar till vart oljenivån skall gå?

Samt när jag ändå gjord en topic så kan jag ju passa på och
fråga om ni har ngn speciellt bra olja att tipsa om till dom här sxr 700 maskinerna? vilken olja kör ni på?

länk till bilden
http://img402.imageshack.us/my.php?image=oljenivaai5.gif

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
34
Kiruna
Är du seg lr ? det är bara att tömma på !
Vad är de för attityd, forumet är till för att hjälpa folk inte hacka på dem:mad: . Äger yamaha så svarar på din fråga iaf, finns ingen direkt nivå som man ska fylla till men brukar fylla ganska precis upp till locket och de har då funkat för mig. Jag kör på Castrol helsyntet olja och de funkar fint fint:)

K-lenn

Aktiv medlem
18 feb 2007
52
0
1
Övik
Vad är de för attityd, forumet är till för att hjälpa folk inte hacka på dem:mad: . Äger yamaha så svarar på din fråga iaf, finns ingen direkt nivå som man ska fylla till men brukar fylla ganska precis upp till locket och de har då funkat för mig. Jag kör på Castrol helsyntet olja och de funkar fint fint:)
chilla ffs!!!!

evinrude

Välkänd medlem
5 feb 2007
148
0
6
WestLandLake
fyll på vid varje tankning ungefär.. det e lämpligt.. men dom drar inte så farligt mkt olja heller så... finns inte heller någon direkt nivå för oljan satt..

håll koll bara så inte oljelampan i kylvattnet tar slut bara.. då blir det dyrt..

leifgw

Ny medlem
31 mar 2006
4
0
1
tack för ett bra svar!

inte så konstigt då att jag inte hittade ngn markering om det inte finns ngn..:rolleyes: