Kedjehuset...finns ju bara ett ställe med olja på.....förutom 2t oljan..För lite olja vars då ?
Precis dom har väl fuskat eller glömt.....men lite svagt att dom inte har lärt sig på fabriken....Ingår det inte vid leverans att åf ska kolla sådant...?
Kedjehuset...finns ju bara ett ställe med olja på.....förutom 2t oljan..
Kedjehuset...finns ju bara ett ställe med olja på.....förutom 2t oljan..
Bromsvätska (DOT 4) är inte olja.. Men om vi ska lägga oss på denna nivån så ok, en skvätt i varje stötdämpare också de glömde jag. Men vi pratade om motor relaterade saker....Men kör sönder ditt kedjehus och lämmna in...I stället för att fixa själv ca: 1 min.. over and out.....Är det pneumatiska bromsar på polaris? Eller kör dem med vajer ännu?
Hade det vart för lite olja i min splirrans nya skoter så hade jag kört tills den rasade och fått nytt på garantin
Känns som att det bara är i snöskoterbranschen sådant här "accepteras" och mörkas. Hade det gällt t.ex. bilar hade den som köpt en drabbad bil fått 15min i rampljuset i någon av de större kvällstidningarna, och troligtvis aktivt sökt sig dit.
Nu blir det en tråd med en uppmaning på ett forum.
Nä det är därför jag skulle ha överseende om motorn rasar i förtid (vad nu förtid är på en 2-takt) men en massa andra saker på en skoter har ju tvivelaktig kvalitet med tanke på vad man får i en bil i motsvarande prisklass. Å andra sidan har de väldigt olika förutsättningar och försäljningsvolymer.Om man nu ska jämföra bilar så är det sällan man ligger och nöter på 200varv under varvstopp när man är ute och kör biln
Jag har gjort förr..när man orkade hålla på.Nä det är därför jag skulle ha överseende om motorn rasar i förtid (vad nu förtid är på en 2-takt) men en massa andra saker på en skoter har ju tvivelaktig kvalitet med tanke på vad man får i en bil i motsvarande prisklass. Å andra sidan har de väldigt olika förutsättningar och försäljningsvolymer.
Ja, VAG är ett lotteri. Har haft en par kassa Audi tidigare. Storservice på en A6 2,5 tdi är tydligen motorbyte tex...lagomt kul. Utvecklingen går förhoppningsvis framåt på alla fronter dock. Sen kanske det är lite medvetna konstruktionsval som gör att saker inte håller i all evighet. För skotrar så är ju vikt viktigt och då blir det nog en hel del kompromisser. Men men kunde ju önska att tex bossningar i framvagnar och i styrningsdetaljerna INTE var i dålig plast med kassa toleranser från början. Det finns bättre plast att tillgå som inte slits lika fort eller bronsbussning (säkert mycket dyrare). Men toleranserna är ju ofta kassa från början med en massa onödigt glapp etc. Onödigt irriterande kan jag tycka.
Nej givetvis inte, men nu gällde det snarare hur de kommer från fabrik än hur man kör och på vilka varvtal. Att en snöskoter slits betydligt hårdare är en självklarhet.Om man nu ska jämföra bilar så är det sällan man ligger och nöter på 200varv under varvstopp när man är ute och kör biln
Finns bara ett sätt med skoters å de är att plocka ner dom när dom är ny å byta alla oljor samt bussnigar och bromsbelägg om man vill ha kvalitet på grejerna, oljan i dämparna är skäms dålig från fabrik, bromsarna blir betydligt tajtare om man byter olja och belägg för att inte prata om alla glappa bussningar/kulleder som nöter onödigt mycke på grejerna. Och nej jag byter inte allt på min men iaf bromsolja, bromsbelägg, dämpar olja, bussningarna kan man byta efter halva säsongen