Oljepump Enduro 600

tomsa

Medlem
5 maj 2008
36
0
1
Sollefteå
Hejhej!

Har nyss köpt mig en Lynx Enduro 600 SP -01
Oljebehållaren kopplades ur av förra ägaren pga ett stort hål i den =P
Så, jag har nu köpt en ny och ska montera den.. men.. nu till frågan,
sitter det en oljepump i denna modell eller hur fungerar det?

//Tomas

tomsa

Medlem
5 maj 2008
36
0
1
Sollefteå
hmm det är så alltså.. men jag tyckte jag kollade så noga vart slangen i från behållaren gick, och jag tyckte den gick rakt in i motorn..

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Kolla nästan rakt under motorn.. Om du monterar lös luftburken så ska du se den. Du kommer åt bättre om du tar lös förgasarna

tomsa

Medlem
5 maj 2008
36
0
1
Sollefteå
Anledningen till att jag inte hittade nån oljepump, är för att det inte satt någon där, förra ägaren har troligen tagit bort den.

Så nu måste jag köpa en oljepump, någon här som vet om en oljepump från en enduro 600 -02 passar till min enduro 600 -01? Tycker inte det borde vara så stor skillnad, men är inte helt säker.

tomsa

Medlem
5 maj 2008
36
0
1
Sollefteå
Alltså, bensinpump/oljepump till enduro 600 är det samma sak? Har letat överallt efter en oljepump, men det verkar inte finnas.. nån som vet?

joorå

Välkänd medlem
28 sept 2007
118
0
6
rätansbyn
den där slangen du såg som gick in i motorn, det tror jag är drivningen till bränslepumpen, som drivs av vaccum från vevhuset.

nej, bränsle och oljepump är inte samma sak, det är två olika pumpar.

kommer inte ihåg riktigt vart oljepumpen sitter på 600:an, antingen på motorblocket under förgasarna, eller så sitter den på startapparaten på höger sida av motorn, på själva plasthuset över startapparaten.

kolla på dom ställena, är den inte bortplockad, så kan du inte missa den:)