De är svårt att få ur all luft till oljepumpen. Jag antar du vet att man öppnar en skruv nere på pumpen och låter de rinna olja ut ur den med avstängd motor. Jag brukar ta loss slangen vid oljebehållaren den som går ner till pumpen och fylla på olja i den. Sedan ploppar jag lös axeln som är fäst mellan spjällhusen och najar fast ståltråd i den och drar upp den i max läge för då ger pumpen max olja. De går trycka sig fram i displayen också så man kan hålla full gas utan att motorn tokvarvar för då ger ju oljepumpen max också men de har jag inte lyckats trycka kig fram till. Starta motorn för då suger pumpen i en jäkla fart och då efterfyller du i den lösa slangen med en spruta eller annat sätt. Kör så i några minuter så du ser att den tar olja hela tiden. Att den skar berodde nog på att de är en 2012 för de cylindrana spricker lätt. Jag tror att cylindern sprack därav att den skar. Jag brukar fippla dit 2013-2015 cylindrar för de är tjockare i godset de spricker aldrig, men de kräver urslipning i blocket npågra mm. Vet du om firman blåste igenom alla oljenipplar? Om inte så bör man göra det i samband med haverier.
Oljepumpen ska va ganska myhcket påställd för då håller de svinbra ev bästa motorn av alla märken om man ställer på den så den tar 2-3% i genomsnitt. Jag justerar in dem till ca 2,5% förbrukning och kör då 0,5% i bränsletanken då håller de svinbra. Olkja i bränslet äör extra viktigt på Polaris för bränslet sprutas rakt in genom boostporten på kolven helt utan olja därav att man kör minst 0,5% i bränslet. Om du har ny 2012 cylinder igen så rek jag att justera in oljepumpen till 2% och sopa i 1% i bränslet för då dämpas klappret mellan kolv o cylinder = cyylindern spricker inte lika lätt.