Oljepumpen hänger sig F8

tullan

Välkänd medlem
1 jan 2000
208
0
16
har tyckt att min F8 ryker väldigt ibland och drar mycket olja. Såg idag att när man gasar fullt går inte axeln i oljepumpen (som fjädern sitter på) tillbaka till ursprungsläge. Den ska ju följa resten av spjällen och öppna allt efter man gasar men som det är nu hänger den sig och ger fullt med olja. Provade att rengöra med bromsrengörning, blåsa med tryckluft och smörja där men det hjälper inte. Har fler detta problem? Finns det andra fjädrar eller vad gör man?

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
nu vart jag lite konfunderad.. sitter oljepumpsarmen åt andra hållet på nyare arctics?? min oljepumpsarm sitter åt höger...

tullan

Välkänd medlem
1 jan 2000
208
0
16
Hur spänner du den? Går det att snurra den ett till varv? Försvann problemet sen?

zlay3r

Välkänd medlem
19 mar 2008
302
0
16
Länka ihop armen och spjället med en liten O-Ring, då följs dom åt. Detta är ett väldigt vanligt problem, Finns att läsa tonvis med på snowest under M-series forumet. Officiella tråden heter Oil Pump sticking.

Har även hänt att splitt nya pumpar har fastnat. Har fått min pump utbytt av arctic cat pga att pumpen fastnade. Men problemet uppstår väl snart igen och då går jag på O-rings historian dom kör med i usa