Tjenare alla!
Blir mitt första inlägg på forumet här:hahaha:
Det är så att jag har nämligen renoverat en 600:a enduro (-01) motor (lilla 600:an) efter ett vevstaks haveri.
Så det är bytt kolvar alla packningar och ramlager och alla p-boxar! och veven är renoverad. Orsaken till haveriet TROS vara vattenkörning i sommras, men det är ju inte helt konstaterat. Så därför undrar jag nu innan provstart, hur kan jag kolla så oljepumpen och hela den biten fungerar? Tror jag läste att man skulle även blanda i 2% 2t i benisnen under inkörningsfasen.
Hur gör ni vid inkörning och för att kolla så oljematningen fungerar?
efter lite sökande hittar jag en LÅNG tråd ang inkörning, klart intressanthttp://forum.snowmobile.se/showthread.php?42843-Köra-in-Hårt&highlight=oljetillf%F6rsel
Så jag antar det blir att blanda lite olja i tanken, och sedan fylla på i oljetanken och se om det går åt någon olja helt enkelt????
tacksam för svar
Mvh
Blir mitt första inlägg på forumet här:hahaha:
Det är så att jag har nämligen renoverat en 600:a enduro (-01) motor (lilla 600:an) efter ett vevstaks haveri.
Så det är bytt kolvar alla packningar och ramlager och alla p-boxar! och veven är renoverad. Orsaken till haveriet TROS vara vattenkörning i sommras, men det är ju inte helt konstaterat. Så därför undrar jag nu innan provstart, hur kan jag kolla så oljepumpen och hela den biten fungerar? Tror jag läste att man skulle även blanda i 2% 2t i benisnen under inkörningsfasen.
Hur gör ni vid inkörning och för att kolla så oljematningen fungerar?
efter lite sökande hittar jag en LÅNG tråd ang inkörning, klart intressanthttp://forum.snowmobile.se/showthread.php?42843-Köra-in-Hårt&highlight=oljetillf%F6rsel
Så jag antar det blir att blanda lite olja i tanken, och sedan fylla på i oljetanken och se om det går åt någon olja helt enkelt????
tacksam för svar
Mvh
Last edited: